نماینده مقام معظم رهبری در فارس: تمام دستگاه‌ها باید همراه آموزش و پرورش باشند

شیراز (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز سرزده در محل اداره کل آموزش و پرورش استان حضور یافتند و با مدیرکل آموزش وپرورش دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۵۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مقام معظم رهبری در فارس: تمام دستگاه‌ها باید همراه آموزش و پرورش باشند

حضرت آیت الله دکتر لطف الله دژکام دراین دیدار هدف از این اقدام خود را اهمیت جایگاه معلم و تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: همیشه خود را معلم می‌دانم و به این مساله افتخار و تعلق خاطر دارم.

آیت الله دژکام ضمن اشاره به نقشه دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران، بیان کرد: باید با افزایش همدلی و اتحاد در بین مردم، روحیه ما می‌توانیم را اشاعه و در عمل آن را نشان دهیم.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس وامام جمعه شیراز با اشاره به محور بودن آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت بیان کرد: جامعه نیاز به حرکت‌های گسترده همه جانبه‌ای دارد و در راس آن مسائل فرهنگی بوده که محور اصلی این حرکت را می‌توان آموزش و پرورش دانست

وی افزود: بنده وظیفه خود می‌دانم که هم خودمان همراه با آموزش و پرورش باشیم و حتی به استانداری، بسیج، نهاد خانواده، حوزه و دیگر مجموعه‌ها این مسئله را تاکید کنم تا سند تحول بنیادین اجرایی شود‌.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز گفت: این همراهی و هماهنگی بین مجموعه‌ها می‌تواند دشمنان را نا امید سازد.

آیت الله دژکام، گفت: مجموعه‌ای در داخل آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات فرهنگیان ایجاد شود تا حقی از معلمان ضایع نشود.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز ضمن اشاره به اهمیت وظیفه واحد روابط عمومی گفت: یکی از فعالیت‌های مهمی که باید در دستور کارشان قرار دهند، ارتباط‌گیری و هماهنگ ساختن دیگران با اهداف مدیر مجموعه می‌باشد.

وی همچنین بر فعال سازی جلسات کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید کردند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس دراین دیدار گفت: حرکت ارزشمند حضور نماینده مقام معظم رهبری دراستان فارس و امام جمعه شیراز در محل اداره کل آموزش وپرورش فارس درس بزرگی برای مدیران آموزش وپرورش است و بار مسوولیت را سنگین‌تر خواهد کرد.

محمد خلیل عسکری درادامه به بیان اهداف و محور فعالیت خود پرداخت و مهمترین آن را اجرای با امید و با قوت سند تحول بنیادین آموزش وپرورش عنوان کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: تمام تلاش خود را بر ایجاد فضایی آرام و همدل در بین فرهنگیان قرار خواهد داد و در این راستا تلاش دارم چتر آموزش وپرورش را به حدی گسترده کنم تا همه علاقمندان به تعلیم وتربیت در استان در حوزه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی جایی در زیر این چتر داشته و بتواند به فعالیت بپردازند.

عسکری تکریم معلمان ودانش‌آموزان، حفظ حرمت و ارتباط نزدیک با آنها را به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کاری خود دانست.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس، گفت: موضوع بومی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار داده‌ام.

عسکری با اشاره به دیدار وی با وزیر آموزش و پرورش، گفت: ما معتقدیم معطل ماندن در موضوعات مختلف از جمله سند تحول، و صدور دستورالعمل‌ها از تهران به استان‌ها، موجب تاخیر در فعالیت‌ها است و استان فارس سرشار از ظرفیت‌هایی هست که توان تهیه نسخه برای تمام کشور را دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان اولویت دیگر خود اشاره کرد و گفت: با جدیدت با فرصت دادن به جوانان انقلابی با انگیزه به دنبال اجرای این بیانیه هستم.

عسکری گفت: اعتقاد دارم اجرایی و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به دنبال خود اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس اولویت دیگر خود را مساله برش استانی نقشه مهندسی کشور عنوان کرد و افزود: آموزش‌ و پرورش با تمام توان به این مساله توجه خواهد کرد.

عسکری گفت: درحال تدوین دوره‌های ضمن خدمت برای همه فرهنگیان استان در خصوص همین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور هستیم.

وی توجه به نیازهای اساسی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را از دیگر اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: دراین راستا توجه به مساله عدالت تربیتی و آموزشی می‌تواند علی رغم وجود مشکلات اقتصادی کام همه را شیرین کند و امیدواری را در آن‌ها توسعه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار