تعیین تکلیف 8 پلاک ثبتی را از حیث باغ یا غیرباغ بودن

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سی و هفتمین جلسه این شورا تکلیف هشت پلاک ثبتی را از حیث باغ یا غیر‌باغ بودن مشخص کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۵۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف 8 پلاک ثبتی را از حیث باغ یا غیرباغ بودن

در جلسه امروز شورای شهر تهران محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران طی تذکری با اشاره به اجرای نوزدهمین طرح رصد که در منطه 19 تهران انجام شد، اظهار داشت: یکشنبه گذشته طی نوزدهمین بازدید طرح رصد در منطقه 19 حضور یافتیم که طبق بررسی های صورت گرفته شاهد وجود شرایط نامناسب در بخش های مختلف این منطقه بودیم. این درحالی است که مردم شریف منطقه 19 لایق خدمات بهتر و مناسبتری از طرف شهرداری هستند.

وی ادامه داد: بحث فاضلاب، خلازیر، کوره های آجرپزی، سکونتگاه های غیر رسمی و کمبود سرانه های مختلف از جمله سرانه های فرهنگی .... از عمده مشکلات این منطقه به حساب می آید لذا خواهشمندیم تا شهرداری در تنظیم بودجه سال 1401 برای مناطق کم برخوردار توجه بیشتری را معطوف کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر عدالت محوری در موضوع اختصاص بودجه مناطق، بیان داشت: اگر بخواهیم بودجه همه مناطق را به صورت یکسان و مساوی افزایش دهیم این موضوع با نگاه عدالت محور مغایرت دارد. باید به این نکته توجه شود که منطقه 19 از زمینه های سرمایه گذاری مناسبی برخوردار است.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران ، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در جریان بررسی و تعیین تکلیف پرونده‏های پلاک ثبتی باغات، به قرائت گزارش کمیسیون در این خصوص پرداخت و با اشاره به اولین پرونده در این زمینه گفت: این ملک در منطقه 2 قرار دارد و با مساحت 1075 متر دارای 46 اصله درخت است در حالی که حدنصاب درختان آن 40 اصله می‏باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاربری این ملک مسکونی بوده و حدود 50 درصد آن ساخته شده است، گفت: شورای پنجم این ملک را در سال 99 باغ اعلام کرد اما دیوان عدالت اداری پرونده آن را به شورا ارجاع داد که با بررسی های انجام شده کمیسیون در حال حاضر آن را باغ می‎داند.

در جریان بررسی این پلاک ثبتی نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران با 15 رای موافق باغ بودن این پلاک ثبتی را تایید کردند.

همچنین عباسی با اشاره به دومین پلاک ثبتی ارائه شده به صحن شورا گفت: ملکی در خیابان ولیعصر به مساحت 1171 متر مربع وجود دارد که در سند آن عبارت «قطعه زمین مشجر» ذکر شده و دارای درختان ارزشمندی است.

وی بیان کرد: درختان این ملک شامل 16 اصله درخت با بن 150 الی 270 سانتیمتر است که بر این اساس کمیسیون این ملک را باغ معرفی کرده است. سومین پرونده هم ملکی است که در سند آن عبارت «یک قطعه باغچه» آمده و 40 اصله درخت دارد که دوبرابر حدنصاب آن است و کمیسیون آن را باغ می‏داند.

بر اساس رای نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران دومین پلاک مطرح شده با 16 رای موافق به عنوان باغ معرفی شد و باغ بودن سومین پلاک نیز با 17 رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه سی و هفتمین جلسه شورای اسلای شهر تهران رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی به تشریح چهارمین پلاک ثبتی جهت معرفی به عنوان باغ اقدام کرد و بیان داشت: ملکی در منطقه 2 و تفکیک شده از یک پهنه سبز بود و پنجمین پرونده، ملکی دارای کاربری فضای سبز است که از یک پهنه سبز تفکیک شده و متاسفانه مالک درختان را از بین برده است و کمیسیون آن را باغ می‏دانست.

بر اساس رای گیری صورت گرفته در صحن شورا چهارمین پرونده با 17 رای و پنجمین پرونده با 16 رای مصوبه باغ بودن را دریافت کردند.

عباسی در ادامه توضیحات خود با اشاره ششمین پرونده باغات، بیان کرد: ملکی بود که در سند مالکیت آن در سال 76 «یک باب باغچه» قید شده است که در سال 86 از یک باغ تفکیک شده و درختان آن را از بین برده اند که لذا کمیسیون این پلاک ثبتی را باغ می داند.

شایان ذکر است طی رای گیری صورت گرفته، اعضای شورای شهر با 16 رای موافق باغ بودن این پلاک را به تصویب رساندند.

رئیس کمیسیون شهرسازی در ادامه اظهار داشت: پرونده هفتم هیچکدام از ملاک های باغ بودن را نداشت و سند آن یک قطعه زمین است و کمیسیون ماده 7 آن را در سال 86 باغ اعلام کرده ولی چون 29 اصله درخت داشته و هم اکنون این 29 اصله درخت در هیچ تصویر هوایی دیده نمی شود و گزارش مستندی برای آن وجود ندارد. لذا کمیسیون آن را باغ نمی‎داند.

با توجه به این رای اشتباه کمیسیون ماده 7، علی‏محمد مختاری در این خصوص متذکر شد: این ملک 582 متر بوده که حدنصاب آن 25 اصله است، اما گزارش شده که 31 اصله درخت داشته است و از همین روی بر اساس حدنصاب در شهرداری باغ شمرده شده است.

در پاسخ مهدی عباسی اظهار داشت: جلسه کمیسیون به غیر از اعضا، با حضور پنج کارشناس تشکیل می‏شود و در این جلسات مستندات و عکس های هوایی بررسی و در مواردی که گزارش‎ها متناقض هستند، اسناد با عکس های هوایی مقایسه می‏ شوند. این درحالیست که در گزارش‏ها یکبار 31 اصله، یکبار 20 اصله، یکبار 29 اصله و یکبار 9 اصله درخت ذکر شده است.

وی ادامه داد: هشتمین پرونده هم ملک به مساحت 1078 متر مربع در منطقه 1 است که حدنصاب آن 35 اصله درخت بود و خود ملک 47 اصله درخت دارد و مالک نیز در نگهداری باغ دقت لازم را داشته است.

بر اساس نظر کمیسیون پرونده هفتم با 13 رای موافق به عنوان باغ معرفی نشد و پرونده هشتم مبنی بر باغ بودن ملک با 15 رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه همچنین نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در جریان انتخاب شش نفر نماینده شورا از شخصیت های صاحب نظر در حوزه های ماموریتی موضوع بند "چ" ذیل تبصرده دوم مصوبه «اصلاحیه مصوبه اعطای نشان های شهروندی » اظهار داشت: با عنایت به لزوم ارتقاء فرهنگ و اخلاق شهروندی و تشویق شهروندان نمونه مشارکت جو، مسئولیت پذیر و نیز تصویرسازی مثبت از شهر تهران در سطح ملی و بین‏المللی و به استناد بندهای (2)،(4) و(5) ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای کشور، شهرداری تهران موظف است به شهروندان نمونه ای که خدمات شایان و برجسته ای را در سطح شهر تهران و ابعاد دینی، فرهنگی، اجتماعی و زیست‏محیطی و دارای اثرات قابل توجه در حوزه کاهش آلودگی‏های زیست‏محیطی، حل مسئله پسماند و ارتقای کارایی حمل و نقل پاک به همشهریان تهرانی ارزانی داشته اند و همچنین به مقامات و شخصیت‏های عالی رتبه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، دینی، ورزشی و هنری که تلاش قابل توجهی جهت شناسایی شهر تهران در سطح بین‏المللی انجام داده یا در توسعه عمران و آبادانی و مشارکت در اداره آن، سهم به‎سزایی ایفا کرده‎اند، در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده، نشان شهروندی نمونه تهران در دو قالب: «نشان شهروند نمونه تهرانی و نشان شهروند افتخاری تهران» برای یکبار و بر اساس تعاریف و مواردی که در طرح و مصوبه آمده است، اعطا نمایند.

وی افزود: برای اجرایی شدن این مصوبه و به منظور تهیه و تصویب دستورالعمل‎های مربوط به حسن اجرای این مصوبه و انتخاب افراد واجد صلاحیت، بعنوان شهروند نمونه و شهروند افتخاری، یک کمیته برنامه‏ریزی و ارزیابی اعطای نشان شهروندی تهران تشکیل می‏شود که ریاست آن برعهده رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود و اعضای دیگری ازجمله شهردار تهران هم در این کمیته حضور دارند.

معدنی پور در ادامه تاکید کرد: حضور شش تن از شخصیت‏های صاحب نظر در حوزه‏های ماموریتی هم به پیشنهاد و معرفی هریک از کمیسیون‏های شش‏گانه شورای اسلامی شهر تهران هم در این کمیته پیش‏بینی شده است که به مدت دوسال عضو این کمیته خواهند بود.

سپس حبیب کاشانی در همین خصوص طی تذکری گفت: قرار است که تعدادی از همکاران ما در حوزه های ماموریتی مصوبه ذکر شده انتخاب شوند، لذا تاکید میکنم که دوستانی که انتخاب می‏شوند حداقل یکبار این چهارچوب‏ها را مرور کنند تا خدای ناکرده مشکل و افتراق و ناکارآمدی بروز نکند.

در ادامه سید احمد علوی طی پرسشی گفت: اعتبار این حکم‎ها دو ساله است، این درحالیست که گویا شورای قبلی شش نفر را در سال 99 برای عضویت در این کمیته انتخاب کرد و هنوز دو سال از فعالیت آنها نگذشته است، آیا می‎توانیم پیش از پایان دو سال انتخابات برگزار کنیم؟

چمران نیز در پاسخ به سوال علوی متذکر شد: بله چون دوره قبلی شورا به پایان رسیده لذا خواه‏ناخواه همه کسانی را که انتخاب شده بودند، با افراد جدید جایگزین می‎شوند.

گفتنی است در پایان این جلسه سده نجفی، نرجس سلیمانی، شهرزاد بخشی، علیرضا نادعلی، جعفر پور و محمد جعفریان با اکثریت آراء به عنوان اعضای کمیته اعطای نشان های شهروندی انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار