موفقیت 7 نفر از فرهنگیان استان فارس در جشنواره کشوری تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از موفقیت  7 نفر از فرهنگیان این استان در اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی و کسب مقام خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت 7 نفر از فرهنگیان استان فارس در جشنواره کشوری تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی

جهانبخش بانشی امروز با اشاره به اینکه جشنواره تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی که با هدف تجمیع، تدوین و بهره‌برداری از ایده‌ها، تجربیات و توانمندی‌های فعالان اردویی و اردوگاهی سراسر کشور از طرف وزارت آموزش و پرروش طراحی و اجرا شده است، گفت: اردوهای دانش‌آموزی فرآیندی آموزشی، تربیتی و چند رسانه‌ای است که می‌تواند ضمن تأمین هدف‌های کوتاه مدت آموزشی و تربیتی، زمینه بروز و تحقق اهداف بلند مدت را نیز فراهم کند.

وی با بیان اینکه 350 نفر از فرهنگیان فارس در این جشنواره شرکت کردند گفت: برنامه‌ریزی و نظارت هوشمندانه از فرصت اردوها و فعالیت‌های گروهی و اجتماعی دانش‌آموزی به عنوان راهبردی کلان مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت‌های شش‌گانه تربیتی برای نیل به اهداف دوره‌های تحصیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در راستای سیاستگذاری برای متناسب‌سازی موضوعات اردوهای دانش‌آموزی به عنوان یکی از موثرترین ابزار برای تجلی فضایل اخلاقی و رفتاری دانش‌آموزان و قرار دادن آن‌ها در فضا و محیط طبیعی پرنشاط و شاداب، نیازمند همراهی و اخذ تجربیات تخصصی و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی از سوی مربیان و دانش‌آموزان است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: به همین منظور اولین جشنواره کشوری «تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی» توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و علاقمندان و دست‌اندرکاران فعالیت‌های اردویی و اردوگاهی با ثبت خاطرات و تجربیان مانگار، ارائه پیشنهادهای مدون و عملیاتی و تولید آثار فاخر گنجینه ارزشمند را مستند و ماندگار کردند.
بانشی با اشاره به اینکه این جشنواره از از ابتدای شهریور ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه داشته است، گفت: سعید عزیزی از ناحیه 2 شیراز در رشته ایده‌های اردویی، علیرضا دوستی از اداره کل در رشته ایده‌های اردویی، نرگس خاتون اسفندیاری از ناحیه 4 شیراز در رشته دل نوشته و خاطره و آمنه صحرابان از کازرون در رشته روایتگری راهیان نور حایز مقام برتر کشوری شدند.
وی افزود : همچنین: لیلا رشیدی از اداره کل آموزش و پرورش، رویا زارعیان از ناحیه 2 شیراز و مریم مهبودی از ناحیه 3 شیراز در رشته نوشتاری ( اقدام پژوهی )، صاحب مقام برتر کشوری شدند.
بانشی با اشاره به محورهای جشنواره گفت: نوشتاری (با تاکید بر فرمت اقدام پژوهی)، ویدئوکست، طراحی برنامه خلاقانه برگزاری اردوی یک و چندروزه در فضای حقیقی/ مجازی، خاطره و دلنوشته، روایتگری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، راهکارهای توسعه و تقویت اردوگاه‌های دانش‌آموزی (در فضای واقعی/در زیست بوم جدید شیوع کرونا) از محورهای اصلی جشنواره بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار