مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی:

شهید سلیمانی با ساده زیستی و خلوص نیت شناخته شده‌است

تبریز (پانا) - مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد شهید سلیمانی با ساده زیستی و خلوص نیت شناخته شده‌است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شهید سلیمانی با ساده زیستی و خلوص نیت شناخته شده‌است

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی در گفت و گو با پانا گفت: لازمه اول شناخت مکتب شهید سلیمانی، آگاهی از رفتار و شخصیت ایشان است؛ چرا که لحظه به لحظه زندگی شهید سلیمانی از دوران نوجوانی تا زمان شهادتش سرشار از خدمت و افتخار است.

وی افزود: مکتب شهید سلیمانی چند ویژگی بارز دارد که یکی از آنها برنامه ریزی برای خدمت به ملت و انقلاب در تمامی عرصه هاست. مورد بعدی اعتماد به جوانان است. اگر مطالعه ای بر روی فعالیت های این شهید داشته باشید، می بینید که وی گاهی جوان ۱۷ ساله ای را فرمانده یک گُردان ۲۵۰ نفره کرده است؛ چرا که باور داشت آینده این کشور به دست همین جوانان ساخته خواهد شد. شهید سلیمانی اخلاص داشت. به گونه ای که شناخت وی بدون در نظر گرفتن خلوص ممکن نیست. همانطور که این شهید در میثاق نامه خود نیز عنوان کرده است: تنها خواسته ای که از ملت دارم این است که رهبر معظم و عظیم الشان انقلاب را عزیزتر از جان بدانند.

وحید فرشباف ادامه داد: بسیاری از ژنرال های کشورهای خارجی در بهترین موقعیت‌ها گذران عمر می کنند. اما فردی مانند شهید سلیمانی که اکثر داشته هایمان را در بسیاری از زمینه ها مدیون وی هستیم با ساده زیستی خود شناخته شده هستند و با خلوصی که داشتند وصیت کردند بر روی مزار شریفشان نوشته شود" سرباز قاسم سلیمانی"، چگونه می شود کسی که ملتی امنیت امروزش را مدیون اوست،خود را سردار آن ملت معرفی نکند و خود را سرباز راه حق بداند؟ این امر ممکن نیست مگر با خلوص و نیت قلبی.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بسیج نیز در راه مکتب شهید سلیمانی فعالیت های گوناگونی اعم از کمک به بیماران کرونایی، دوخت ماسک و ... را انجام می دهد.

وی کلام خود را با شعری پایان داد و گفت: خوشا آنان که که جانان می شناسند، طریق عشق و ایمان می شناسند، بسی گفتیم و گفتند از شهیدان، شهیدان را شهیدان می شناسند؛ ما شاید بسیار درباره شهید سلیمانی و شهیدان بگوییم، اما شهیدان را تنها شهیدان می توانند بشناسند، همانطور که نزدیکترین دوست شهید سلیمانی شهید کاظمی بودند و ایشان باعث هرچه بیشتر اوج گرفتن شهید سلیمانی شدند و به همین دلیل موضوع انتخاب دوست بسیار حائز اهمیت است. اصلی ترین درسی که از مکتب حاج قاسم می توان گرفت اخلاص است.

خدمت به شهدا و ادامه راه آنها هدف اصلی ماست

فرمانده بسیج دبیرستان ماندگار فردوسی نیز در گفت و گو با پانا گفت: شهید سلیمانی برای همه ما یک الگو هستند و مهمترین درسی که من از وی گرفتم این است که بدنبال فواید نباشیم و خدمت به شهدا و ادامه راه آنها و خدمت به انقلاب بیشتر مدنظر باشد تا در نظر گرفتن فواید شخصی. در این راستا من در بسیج های مختلفی از جمله بسیج مساجد و دانش آموزی فعالیت دارم. در بسیج مساجد فعالیتهای فرهنگی بسیاری داریم. بعنوان مثال داخل مدرسه نمایشگاهی از عکس های شهدا داشتیم و همانطور که این مدرسه ۱۱۰ شهید در دوران دفاع مقدس داشته و این یک افتخار برای ما است، تصمیم داریم با خانواده های آنها گفت و گو داشته باشیم تا خاطرات آنها را ثبت و یک کتاب با عنوان شهدای ماندگار چاپ کرده و احتمالا در دهه فجر این کتاب در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: من در سطح یک بسیجی آنطور که باید شهید سلیمانی را نمی شناسم چرا که شناخت وی کار ساده ای نیست، اما یک بسیجی می تواند با الگو گرفتن از مکتب این شهید و اخلاق او در این راستا حرکت کند و شناخت با تحقیق در مورد شخصیت و رفتار وی و پرس و جو از رزمندگان دوران جنگ امکان پذیر است.

این بسیجی در پاسخ به اینکه چگونه می توان همچون شهید سلیمانی بود گفت: وی تمامی کارهای خود را در راه خدا انجام می داد و این برای همگان عیان است. چنانکه معصومین( ع ) نیز می فرمایند:«اگر کاری در راه خدا انجام شود خدا اطرافیانت را برایت لطیف القلوب می کند» و این موضوع در تشیع پیکر شهید سلیمانی کاملا واضح بود. شاید بسیاری از افراد وی را نمی شناختند. اما چطور شد که چه در کشور خودمان و چه در کشورهای دیگر برا شهید ما عزاداری کردند. بنابراین لازمه اول مثل شهید سلیمانی بودن اخلاص است. اگر ما اخلاص را در امور خود مدنظر قرار ندهیم، نمی توان گفت از وی الگو گرفته ایم. من درس می خوانم برای خدا تا بتوانم به انقلاب و مردم خدمت کنم.

وی در پایان گفت: به دولت های غربی این پیام را دارم که شهید سلیمانی یک نفر نبود، هم اکنون شهید سلیمانی هایی را داریم که اصلا شناخته نیستند و یا کسانی هستند که در حال پیدا کردن راه این شهید هستند. شاید نتوانند همانند ایشان باشند، ولی می توانند در راستایی مکتبشان حرکت کنند. ما ملت امام حسینیم و همواره شور حسینی در بسیجیان موج می زند.

در ادامه فاطمه عبدالله پور، یک بسیجی عنوان کرد: امروز با توجه به بیماری کرونا یکسری از فعالیت هایی که بسیجی ها بصورت خودجوش انجام می دهند کمک های مردمی است که شامل: جمع آوری غذا، مواد خوراکی و کمک به بیماران کرونایی در طرح شهید سلیمانی است.

وی افزود: ما با مطالعه زندگی نامه شهید سلیمانی می توانیم رفتاری همچون رفتار وی داشته باشیم و سبک زندگی خود را به سبک زندگی شهدا تغییر دهیم. امروزه بیشترین سخنی که ما از وی می شنویم این است که می گویند:«ما ملت شهادت و ملت امام حسینیم» و اگر بخواهیم از این جمله به سادگی نگذریم باید از واقعه عاشورا درس گرفته و دشمنان خود را شناخته و اجازه ندهیم در افکار ما نفوذ کنند و از این طریق آنها را شکست دهیم.

وی در پایان به دولت های غربی اعلام کرد: ما حتی در سخت ترین زمانها پای انقلاب و کشور خود ایستاده ایم.

خبرنگاران: سما رزمی، کوثر حسنی، آیسل آهنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار