جهانبخش غلامی:

مسائل فرهنگی ریشه آسیب‌های اجتماعی است

تبریز (پانا) - رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد مسائل فرهنگی ریشه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است که تاکنون زیاد به آن پرداخته نشده است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مسائل فرهنگی ریشه آسیب‌های اجتماعی است

جلسه هماهنگی برنامه کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی، مفاسد اخلاقی و طلاق با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

جهانبخش غلامی، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن اینکه اولویت آسیب‌های اجتماعی را اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اجتماعی خواند، ادامه داد: متاسفانه در خصوص بعد فرهنگی که ریشه همه مشکلات و آسیب های اجتماعی است تاکنون زیاد کار نشده است.

وی افزود: همسر گزینی نادرست، عدم دانش و مهارت همسران، عملکرد نامطلوب همسران و شرایط اقتصادی نامطلوب، از نظر کارشناسان ریشه روانشناسی طلاق است.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: مسئولیت پذیر نبودن، بی توجهی، کمبود مهارت‌های سازگارانه در سه سال اخیر از نظر کارشناسان سازمان بهزیستی، عوامل و شاخص های اصلی طلاق بوده است.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور گفت: تنها راه مقابله و پیشگیری فقط آموزش است و بهترین مکان برای این کار آموزش و پرورش است.

طاهر علمی نیز در این جلسه با تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: آسیب های اجتماعی با فقر، بیکاری و گرسنگی، اعتیاد، پایین بودن سطح سواد و... به وجود می‌آید. در افزایش طلاق، باید علت طلاق و دشواری های بعد از آن را مورد توجه ویژه قرار دهیم. مشکلات مختلفی که باعث طلاق می شود بسیار مهم هستند.

علمی تاکید کرد: مشکلات کودکان طلاق باید مشخص شود. این کودکان در پیش‌بینی آینده دچار مشکلات زیادی می‌شوند و این موضوع در بعضی مواقع منجر به خودکشی آنها می شود. افت تحصیلی در کودکان طلاق ویژه است و انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل ندارند. مقایسه این دانش آموزان با دیگر دانش آموزان کار اشتباهی است. افسردگی، پرخاشگری، بزهکاری و حتی عدم رشد اجتماعی دانش‌آموزان از پیامدهای طلاق است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص شهید سلیمانی عنوان کرد: قاسم سلیمانی نمونه برجسته تربیت شده امامین انقلاب است. وی الگو و انسانی وارسته است که در تاریخ خواهد ماند تا جوانان او را الگوی خود قرار دهند. دفاع از انسانها، مکتب این شهید بود.

وی با اشاره به اهمیت تزکیه نفس در انسان ها افزود: تزکیه نفس، سلیمانی را به جهان شناساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار