احداله نجف زاده*

کسی را می شناسم که کسی او را نمی شناسد

نمی خواهد که او را بشناسند. در همه تنگناها و مشکلاتِ مدرسه او را «به یاد» می‌آورند و شانه های صبورش را به کشیدنِ سنگین‌ترین بارها می‌خوانند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کسی را می شناسم که کسی او را نمی شناسد

کسی را می شناسم که درد آشنای «تربیت» است؛ شعله مقدسِ تعهّد در «طور» جانش روشن و پاسداری از حریم دل ها در تهاجمِ آفات، در قلبش دغدغه افکن.

این ها همه وصف مربی است. مربی دلسوز و عاشقی که پرچم دار تربیت و تهذیب میلیون ها دانش آموز است؛ مربی تلاشگری که از «صبح گاه» مدرسه، پُل به آسمان می زند و در همه لحظه ها، حتی در هنگام تفریح با دانش آموزان، هم دل و هم قدم می شود تا گرهی بگشاید و روزنه ای ایجاد کند و دانش آموزی را به روشنای حقیقتی برساند. مربیان، باغبانان کشتزار عشقند.

چشم های بیدار در هجوم و شبیخون رهزنان فرهنگ و حافظانِ حریمِ حماسه های بزرگ. مربیان، دست‌های بذرافشان در قلب های حاصلخیزِ این نسلند. شمع می افشانند و «خورشید» درو می کنند.

مربیان، سفیران صداقت و پیامبران راستی هستند و پاسداری از حرمت مربی، پاسداری از «خوبی» است تعظیم و تکریم «مهربانی» و «پاکی» و «عظمت» است.

تجلیل از مربی، تجلیل از سربازان گمنام عرصه تربیت است. تجلیل از تلاشگرانی است که اگر نبودند مشعل انقلاب اسلامی بر بام مداس ما این همه روشنی بخش و گرماآفرین نبود.

امروز بیش از دیروز جامعه ما نیازمند مربی است و این وظیفه همه فرهنگ خواهان و تربیت اندیشان است که حامی و پشتوانه این جریان زلال باشند و نگذارند غبار غربت و فراموشی، یا خدای ناخواسته، دلسردی در سنگینی کارها و قدرناشناسی برخی کج اندیشان، این شجره طیبه را که محصول و ره آورد دو فرزانه بزرگ، شهید رجایی و باهنر است آفت زده کند. امور تربیتی فرزند امام است. در دامان انقلاب اسلامی چشم گشوده و با انقلاب مقدس اسلامی بالیده است.

*سرگروه کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی آذربایجان شرقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار