جشن تکلیف، خاطره به یادماندنی روزهای مدرسه

ملارد (پانا)- جشن تکلیف، جشن مورد لطف خدا قرار گرفتن، ایجاد تعهد به خداوند و نزدیکی بیشتر به او، احساس مسئولیت، بزرگ‌تر شدن و زیباترین خاطره دوران مدرسه از نگاه دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف، خاطره به یادماندنی روزهای مدرسه

حدود دو سال به علت شیوع ویروس کرونا، مدارس تعطیل بود و آموزش‌ها بصورت مجازی انجام شد، کرونا علاوه بر آسیب‌هایی که به امر آموزش دانش‌آموزان وارد کرد، به امور تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان هم ضربه زد، اموری مثل جشن تکلیف دانش‌آموزان که برای همه آن‌ها خاطره‌ای زیبا و به یادماندنی است، اما تعدادی از دانش‌آموزانی که در دوران کرونا و تعطیلی مدارس به سن تکلیف رسیدند، هر چند با انجام آن در منازل و فضای مجازی آن را تا حدی تجربه کردند، اما از لذت شیرین جشن تکلیف واقعی، محروم ماندند، در ادامه صحبت‌های دختران دانش‌آموز را، در مورد خاطرات جشن تکلیف می‌خوانید.

مریم جلالی، دانش‌آموز پایه نهم مدرسه احرار ملارد، در این مورد گفت: من آن روز یک حس بسیار عالی داشتم. خوشحال بودم که خداوند من را مورد لطف خود قرار داده است، از آن روز تصمیم گرفتم نسبت به قولی که به خدواند متعال داده‌‌ام متعهد باشم.

ستایش زندیه، دانش‌آموز پایه چهارم مدرسه فرشتگان ملارد، در رابطه با این موضوع بیان کرد: متاسفانه من نتوانستم آن حس ناب را تجربه کنم زیرا جشن تکلیف من با بیماری کرونا تداخل پیدا کرد و هیچ جشنی از طرف مدرسه ما برگزار نشد.

کلثوم خزایی، دانش‌آموز پایه هشتم مدرسه احرار، پیرامون روز جشن تکلیفش، توضیح داد: آن روز فرصت خوبی برای اتصال ما به خدا بود؛ در روز جشن تکلیف ما به گلزار شهدا رفتیم، از شهدا یک دوست برای خودمان انتخاب کرده و با آن‌ها صحبت کردیم، با سن کمی که داشتیم اما می‌توانستیم آن حس مثبت معنوی را درک کنیم و بیشتر به خداوند نزدیک شویم.

سارینا هاشمی، محصل پایه دوازدهم دبیرستان شاهد ملارد، حس و حال آن روز را این‌گونه بیان کرد: شور و شوقی که در آن روز داشتم خیلی زیاد بود؛ مسئولیت بزرگی روی دوش من گذاشته شده بود، روز جشن تکلیفم، خداوند برگه‌ بندگی من را مهر و امضا کرد.

وی افزود: این حس بندگی باعث شده بود که به خودم افتخار کنم، من تمام مسئولیت‌هایم را تا جایی که توانسته‌ام انجام دادم و خداوند متعال را شاکرم که این حس ناب را به من هدیه کرد.

شهرزاد شیبک، دانش‌آموز پایه هشتم مدرسه احرار هم از حال و هوای آن روزهایش به ما گفت: برای رسیدن روز جشن، لحظه‌شماری می‌کردم، زیرا مادرم می‌گفت که در روز جشن تکلیف، دخترها خانم‌تر و عاقل‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: من در آن روز حس پروانه‌ای را داشتم که از پیله درآمده و دلم می‌خواست پا به پای مادرم نماز بخوانم و روزه‌هایم را کامل بگیرم.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار