مادر شهید در گفت‌وگو با پانا:

احترام به پدر و مادر و خانواده دوستی، از ویژگی‌های بارز مرتضی بود

ملارد (پانا) - مسئولین آموزشگاه فاطمیه ملارد به همراه تعدادی از دانش آموزان به مناسبت سالروز شهادت حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران شهدا و با هدف آشنایی فرهنگیان و دانش‌آموزان با اهداف و آرمان‌های شهدا با خانواده شهید مرتضی میری و شهید یوسف میری (شهید دفاع مقدس) دیدار کردند .

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
احترام به پدر و مادر و خانواده دوستی، از ویژگی‌های بارز مرتضی بود

شهید مرتضی میری در یکم مهرماه 1361 در شهرستان‌های استان تهران دیده به جهان گشود و دوران تحصیل را تا پایان دوره متوسطه ادامه داد و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و سپس به دلیل مهارت او در کارهای فنی به پادگان شهید مدرس انتقال یافت.

مادر شهید مرتضی میری در رابطه با خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش به دانش‌آموزان گفت: مرتضی بسیار خانواده‌دوست، مهربان و ساکت بود به طوری که هر وقت از او کاری می‌خواستم، به بهترین شکل انجام می‌داد و همیشه احترام پدر، مادر و همسرش را نگه می‌داشت.

وی ادامه داد: مرتضی همیشه در قنوت نمازش سوره کوثر و بعد از نمازش زیارت عاشورا می‌خواند و همواره آرزوی شهادت داشت.

مادر این شهید افزود: بسیار خوب است که دانش‌آموزان با سیره و روش زندگی شهدا آشنا شوند و از آن‌ها الگو بگیرند.

پدر شهید مرتضی میری و برادر شهید یوسف میری از خواب فرزندش ۳ روز قبل شهادت و نحوه شهادت او گفت: مرتضی ۳ روز قبل از شهادت خواب آن را دیده بود و خوابش را با برادرش در میان گذاشته بود تا اینکه در روز شهادتش، برادرش خواب او را برای ما تعریف کرد.

وی عنوان کرد: شهید اقتدار مرتضی میری در روز بیست و یکم آبان ماه ۱۳۹۰ بر اثر انفجار انبار مهمات در پادگان شهید مدرس واقع در روستای بیدگنه به همراه شهید تهرانی مقدم و دیگر دوستانش به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

خبرنگار: زهرا عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار