14 دی؛ برگزاری آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از برگزاری اختتامیه دومین دوره  جشنواره فرهنگی و هنری علمدار یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور و مدارس ایرانی خارج از کشور در روز سه شنبه 14 دی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
14 دی؛ برگزاری آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی گفت: دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری علمدار یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ابتکار اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و حمایت معاونت محترم پرورشی و فرهنگی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان (بعنوان دبیرخانه جشنواره) ویژه همکاران فرهنگی (اداری وآموزشی) و دانش آموزان تمامی دورههای تحصیلی سراسر کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار از ۱۵ مهرماه تا ۱۵ آدر ماه که بعدا تا ۲۰ آذر تمدید شد و آثار از طریق وب سایت علمدار و کانال علمدار در سایت بارگذاری و ارسال شده است.آثار ارسالی در مقطع فرهنگیان ودانش آموزی انجام گرفته است.

رمضانی با اشاره به رشته ها و بخش های گوناگون جشنواره یادآور شد: در مقطع فرهنگیان در سه رشته شعر ، نمایشنامه نویسی وفیلم کوتاه ( نماهنگ)، در مقطع ابتدایی دوره اول رشته نقاشی و در دوره دوم رشته نقاشی و خط ریز، در مقطع متوسطه دوره اول رشته شعر و عکاسی و نقاشی دیجیتال و دردوره دوم متوسطه در رشته شعر و داستانک و ویدئو کست انجام برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود:گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت،‌معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان مدرسه و مکتب درسآموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی و معرفی آثار فرهنگی و هنری دانشآموزان و فرهنگیان مستعد و علاقمند و تقدیر از آنها از جمله اهداف این جشنواره هستند.

وی به محورها و موضوعات جشنواره اشاره کرد و گفت: آموزه ها و آداب تعلیم وتربیت اسلامی در مکتب شهید سلیمانی، روش های تربیتی کودکان ونوجوانان در مکتب شهید سلیمانی، ولایت پذیری و ولایت مداری در مکتب شهید سلیمانی، شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهید سلیمانی و احترام به پدر و مادر، شهید سلیمانی ودفاع مقدس، شهید سلیمانی وگام دوم انقلاب، آموزه های شهید سلیمانی پیرامون سبک زندگی ایرانی -اسلامی و معلم و مربی تراز جمهوری اسلامی در مکتب شهید سلیمانی محورهای این جشنواره است.

رمضانی خاطر نشان کرد: اولین دوره این یادواره در سال گذشته با مشارکت و ارائه 115 هزار اثر فرهنگی، ادبی و هنری برگزار شد و در دومین دوره بیش از 93 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است .

وی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه این دوره افزود: آئین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمداربا حضور وزیر محترم آموزش و پرورش، خانواده های گرانقدر و معزز شهدا، مسئولین و تعدادی از فرهنگیان و دانش آموزان در شهر کرمان روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ساعت ۹/۳۰ الی11 در تالار اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار می شود که این مراسم بصورت زنده از شبکه آموزشی دانش آموزان شاد پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار