بارندگی به بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در کنارک خسارت وارد کرد

زاهدان (پانا) - فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت بارش ۱۷۴ میلیمتری باران در کنارک موجب آبگرفتگی معابر، نفوذ آب به بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی و وارد آمدن خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۳۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بارندگی به بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در کنارک خسارت وارد کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کنارک، عبدالغفور هوت اظهار کرد: متاسفانه آب در زمین های محدوده مسکونی شهر کنارک نفوذ نمی کند و روان‌آب‌های حاصل از بارندگی‌ها تا هفته ها و ماه‌ها در کوچه و خیابان‌ها جمع شده و تردد را شدیدا سخت می‌کند.

وی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته و پس از هشدارهای هواشناسی جلسات ستاد مدیریت بحران برگزار و تمامی دستگاه‌های اجرایی به همراه ماشین آلات و نیروی انسانی در حال آماده باش هستند که جا دارد از همه آنها به ویژه شهرداری کنارک تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ۱۷۴ میلی‌متر باران طی ۲۴ ساعت می بارد و خاک شهر کنارک نیز هیچ آبی را جذب نمی کند تمام معابر و محوطه خانه ها تبدیل به دریاچه می شود و تردد سخت و خواب از چشمان مردم پریده و شب را تا صبح بیدار بودند.

وی افزود: خسارت جدی به واحدهای مسکونی و نفوذ آب به داخل خانه ها و ضرر به لوازم خانگی وارد شده که نیاز است نهادهای خدمات رسان دولتی و خیران به کمک مردم محروم این شهر به ویژه محلات سورگ و نظرآباد بشتابند.

فرماندار کنارک با اشاره به اینکه در برخی راه های ارتباطی این شهرستان تردد به کندی صورت می گیرد، افزود: مسیر کنارک - نیکشهر کوه ریزش کرده که ریزش برداری انجام و تردد برقرار است و همچنین محور تنبلان به چاهان، کهیر - زرآباد، کنارک - کهیر و کنارک- زرآباد به جاسک با طغیان آب‌روها روبرو بوده ولی تردد برقرار است.

هوت خاطرنشان کرد: محور پارگ - پیرسهراب به سبب طغیان رودخانه فصلی مسیر بسته شده است.

وی با بیان اینکه ریزش این میزان باران طی ۲ ساعت در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: خسارت‌های ناشی از سیلاب و بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته برآورد و میزان نهایی خسارات اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار