رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

عمومی‌سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان مهم‌ترین رویکرد سمپاد است

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مهم‌ترین رویکرد سمپاد را عمومی‌سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان برشمرد و گفت در زمان حاضر مطابق استاندارد جهانی ۲ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور در مدرسه‌های استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
عمومی‌سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان مهم‌ترین رویکرد سمپاد است

به گزارش سمپاد، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با حضور در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده مدارس سمپاد استان بوشهر گفت: عمومی سازی محتوای مدرسه‌های سمپاد برای تقویت مشارکت بین این دانش آموزان و سایر دانش‌آموزانی که از استعداد خوبی برخوردار هستند از مهمترین رویکردهای این سازمان است که در آینده نزدیک انجام می‌شود.

وی افزود: در همین ارتباط همه کلاس‌های درس دوره اول متوسطه ضبط شده و به محض اینکه مشکل فنی سایت برطرف شود این کلاس‌های درس در اختیار همه دانش‌آموزان کشور قرار داده می‌شود. و مهمترین رویکرد سمپاد را عمومی سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان برشمرد.

وی ضمن اشاره به تولید الگوی آموزش و پرورش کارآمد و قابل تعمیم افزود: سمپاد می‌خواهد دیوارهای بین خود و سایر مدارس را برچیند تا در یک تعامل دوسویه تمامی مدارس از این الگوی ارائه شده بهره مند و رشد و توسعه یابند.

یاوری گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی برای استفاده تمامی دانش‌آموزان صورت گرفته است و در این راستا تولید دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در تمامی ١٢ رشته موجود با بهره‌گیری از ظرفیت بهترین استادان کشوری بزودی آغاز خواهد شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان سمپاد تک ساحتی نیستند، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و ادبی برای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در کنار سایر برنامه‌های درسی آنان ارائه می‌شود و حضور چشمگیر این دانش آموزان بیانگر استقبال آنان از این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مطابق استاندارد جهانی ۲ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور در مدرسه‌های استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند و این سازمان برنامه‌ای برای پوشش درصد بیشتری از دانش‌آموزان در این مدرسه‌ها ندارد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یادآور شد: در زمان حاضر قریب به ۱۲۰ هزار دانش آموز در مقطع اول و دوم متوسطه دختران و پسران در ۶۸۰ مدرسه در رشته‌های تجربی، انسانی و هنرستان (در قالب سمپاد مهارتی) مشغول به تحصیل هستند.

وی در باره مدرسه‌های سمپاد مهارتی گفت: دانش آموزانی که در مدرسه‌های سمپاد مهارتی تحصیل می‌کنند به سمت حضور و مشارکت در جشنواره ها و مسابقه‌های بین المللی سوق داده می‌شوند و موفقیت آنها به سایر دانش آموزان نشان داده می‌شود.

به گفته یاوری تلاش می‌شود به دانش آموزان سمپاد ثابت شود با حرکت درست در مسیر مهارتی، افراد می‌توانند همانند سایر عرصه‌های علمی موفقیت‌هایی کسب کنند.

در ادامه علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن بیان این مطلب که تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی یکی از مهمترین برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است اضافه کرد: برای داشتن دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی باید سه مولفه شامل مدرسه خوب یا مدرسه تراز انقلاب اسلامی، مربی محبوب و تربیت مطلوب داشت.

وی اظهار کرد: امروز برای داشتن نیروی انسانی متعهد و کارآمد باید کارهای عمیق و ریشه‌ای در بحث تربیت اسلامی انجام شود.

موحدی تاکید کرد: اگر به فکر آینده ایران هستیم باید در کنار آموزش به تربیت نسل آینده توجه داشته باشیم و به بحث مهارت‌های زندگی و تربیت آنان نیز توجه شود.

در این آیین از ۶۰ دانش آموز برگزیده در مسابقه های علمی، فرهنگی، هنری، پژوهشی و فناوری تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار