روز بصیرت، روز ایمان و سیرت پاک است

ملارد(پانا)- دبیر آموزش و پرورش ملارد از روز بصیرت به عنوان روزی برای استقرار حق و بروز ایمان و سیرت پاک یاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
روز بصیرت، روز ایمان و سیرت پاک است

ربابه جعفرلو دبیر درس عربی دینی و قرآن آموزشگاه متوسطه اول سیزده آبان در مورد روز ۹ دی‌ماه، روز بصیرت، بیان کرد: ملتی که تاریخ نخوانده باشد، باید تمام تاریخ را دوباره تجربه کند و قطعاً دانش‌آموزان باید با مسائل تاریخی کشور خود و جهان آگاه باشند، ۹ دی‌ماه روز استقرار حق است، نشان‌دهنده لشگر بیدار است و جلوه آزادی‌ها و بسیج امت و آمادگی‌ است.

او اظهار کرد: در سال ۱۹۶۰ حدود ۶۰ سال پیش شخصی به نام مارشال مک بوهان یک جامعه‌شناس کانادایی نظریه‌ای به نام دهکده جهانی را صادر کرد که در این سیستم، همه کشورهای جهان باید تحت مدیریت یک سیستم فکری قرار بگیرند.

جعفرلو ادامه داد: هر کشوری که بر خلاف آن فکر مدیریت شده، فکر می‌کرد و سیستم مدیریتی مستقلی داشت، در لیست سیاه آمریکا قرار می‌گرفت، جز کشورهای پرخطر محسوب می‌شد و همه کشورها آن کشور را تحریم می‌کردند.

او افزود: دهکده جهانی یعنی هیچ کس حق استقلال فکر و آزادی بیان ندارد و همه باید مطیع رژیم آمریکا باشند، چهل سال پیش مردم ایران در نفت‌خیزترین نقطه دنیا یعنی منطقه جنوب غربی آسیا با مدیریت امام خمینی(ره) سیستمی را طراحی کردند که کاملاً برخلاف نظریه ی مارشال ماک لوهان بود.

دبیر درس عربی دینی و قرآن ادامه داد: حکومت جمهوری اسلامی که با رأی مردم مسلمان ایران بر مبنای قرآن طراحی شد و ۴۰ سال است که تمام دنیا در صدر براندازی جمهوری اسلامی هستند.

جعفرلو خاطرنشان کرد: در ۹ دی ۱۳۸۸ دشمنان داخلی که کاملاً موافق آمریکا بودند با کمک آمریکا جنبشی را طراحی کردند به نام جنبش سبز، هدف اصلی ایجاد آشوب‌های اجتماعی و دور کردن مردم ایران از مبنای جمهوری اسلامی بود که با رهبری بینظیر و مقتدرانه امام خامنه ای(ره) با شکست مواجه شد.

این دبیر اضافه کرد: مردم ایران در روز ۹ دی ۱۳۸۸ با حضور گسترده در خیابان‌های ایران، حمله ۸ ماه رسانه‌های دنیا را خنثی کردند.

او در مورد اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با این روز توضیح داد: قطعاً باید دانش‌آموزان با مسائل تاریخی کشور خود و جهان آشنا باشند تا بصیرت و آگاهی کامل را به دست آورند و جلوی نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را بگیرند، اگر آگاهی نباشد جنبش‌های ضدوطنی بسیاری دوباره شکل خواهد گرفت، چون رژیم امریکا به شدت به دنبال تسلط بر ایران است.

جعفرلو در مورد چگونگی آگاه‌کردن دانش‌آموزان پیشنهاد کرد: برگزاری گفتمان‌های سیاسی و فرهنگی در مدارس که من از نبود این گفتمان‌ها گلایه‌ دارم، معاونان پرورشی و مدیران مدارس، دبیر‌ان درس‌های معارف باید اطلاعات دانش‌آموزان را در این زمینه شناسایی و متناسب با شرایط جامعه بروز کنند، از خمودگی و انجماد فکری دانش‌آموزان جلوگیری کنند و دانش‌آموزان را در چهارچوب کتب درسی محدود نکنند چرا که تربیت انحصاری دانش‌آموزان از آنها یک فعال مدنی خلاق و صاحب فکر و اندیشه نمی‌سازد.

خبرنگار دانش‌آموز: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار