مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان:

ابتلای جمعی دانش‌آموزان به کرونا در مدارس نداشته‌ایم

اصفهان (پانا) - مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد تاکنون موردی از ابتلای جمعی به کرونا و یا تعطیلی مدارس به علت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مشاهده نشده است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای جمعی دانش‌آموزان به کرونا در مدارس نداشته‌ایم

به گزارش مرکز بهداشت استان اصفهان، سید مهدی میرجهانیان مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در مورد وضعیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس، گفت: در مورد رعایت شیوه نامه های بهداشتی دستورالعمل‌های مشخصی وجود دارد، از جمله دستورالعمل صفر شش که قبلاً توسط وزارت آموزش‌وپرورش به ادارات و مدارس ابلاغ‌شده و براساس این دستورالعمل بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس نظارت می‌شود.

وی گفت: دستورالعمل صفر هفت نیز برای ما ابلاغ‌شده، اما برای ادارات کل آموزش‌وپرورش ابلاغ نشده است. در مورد افرادی که واکسن نزده‌اند شرایط متفاوتی وجود دارد، چون براساس این دستورالعمل دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سالی که واکسن تزریق نکرده‌اند، بدون انجام آزمایش پی سی آر حق حضور در کلاس‌های درس را ندارند.

دانش‌آموزان و والدینی که اصرار به حضور در مدارس دارند

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به رابطه تنگاتنگ و تعامل مرکز بهداشت استان با آموزش‌وپرورش، گفت: تلاش می‌کنیم در حد مقدور آن‌ها و توان خودمان، بیماری را مدیریت کنیم. در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی و وظایف مرکز بهداشت و آموزش‌وپرورش، مسئله دیگر والدین و تعدادی از دانش‌آموزان است که اصرار به برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری دارند و این موضوع شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

تاکنون موردی از پلمب یا تعطیلی مدارس نداشته‌ایم

وی گفت: مشکل این است که برخی دانش‌آموزان می‌خواهند حتماً در مدرسه حضور پیدا کنند و این موضوع نوبت‌بندی‌ها و تعداد افراد حاضر در مدرسه و رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی را سخت‌تر می‌کند.
میرجهانیان در خاتمه گفت: از ابتدای آذرماه که بازگشایی حضوری تمام مقاطع تحصیلی را رعایت نوبت‌بندی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس شروع شد همکاری و تعامل تنگاتنگی با آموزش‌وپرورش داشته‌ایم و تاکنون موردی از پلمب یا تعطیلی مدارس به علت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی نداشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار