رئیس شبکه بهداشت و درمان جم:

تزریق 92 هزار دز واکسن کرونا در جم

۸ هزار جمی واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

جم (پانا) - رئیس شبکه بهداشت و درمان جم گفت تاکنون بالغ بر 92 هزار دز واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون شهرستان جم تزریق‌شده است و حدود 8645 نفر واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تزریق 92 هزار دز واکسن کرونا در جم

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد قاسمی با اشاره به تزریق 92 هزار و 112 دز واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون شهرستان اظهار کرد: تعداد 46 هزار و 563 دز واکسن نوبت اول، 42 هزار و 820 دز واکسن نوبت دوم و 2 هزار و 729 دز نیز واکسن نوبت سوم در جم تزریق‌شده است.
قاسمی با اشاره به اینکه 86 درصد از جمعیت بالای 12 سال شهرستان حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: تا به امروز 8 هزار و 645 نفر از جمعیت ثبت‌نام‌شده در سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) شهرستان، واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و با توجه مهاجرپذیر بودن شهرستان، احتمال دارد این آمار بالاتر باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان جم خاطرنشان کرد: 80 درصد از جمعیت شهرستان جم نیز هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون مرحله سوم در سطح شهرستان آغاز شده است، گفت: خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از دریافت نوبت سوم در سطح شهرستان شده است و کلیه افراد بالای 18 سال که 3 ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته می‌توانند نوبت سوم را دریافت کنند.
قاسمی با اشاره به اینکه موارد بستری و مرگ بر اثر کرونا در شهرستان به‌شدت کاهش‌یافته است و نسبت به ماه‌های مشابه در ایام همه‌گیری کرونا، شاهد وضعیت مطلوب‌تری هستیم، گفت: استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا به کروناست و ساده‌انگاری در این زمینه باعث حادتر شدن شرایط می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان جم با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون در سویه جدید ویروس کرونا افزود: سویه اُمیکرون به‌شدت در حال گسترش است و نسبت به سویه‌های قبلی دارای سرعت انتشار چند برابری است و لازم است افراد در کنار تکمیل واکسیناسیون خود، نسبت به رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.
قاسمی تأکید کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون تختی جم واقع در شهرک توحید همه‌روزه در دو شیفت صبح و عصر دایر است و دو مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد (ع) ریز و فجر کوری حیاتی نیز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان جهت دریافت واکسن کرونا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار