وقتی هوشمندی شبکه دو تقویم را دور می‌زند!

تهران (پانا) - مقارن شدن شب یلدای ۱۴۰۰ با روز میانی هفته یعنی سه‌شنبه یک بدشانسی برای دست‌اندرکاران برنامه‌های تلویزیونی بود اما شبکه دو سیما موفق شد با دقت‌نظر از شامگاه پنجشنبه‌ گذشته بهترین بهره‌برداری ممکن را صورت بدهد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

شب یلدا برای شبکه‌های مختلف تلویزیونی یک فرصت ویژه است تا آنچه را در چنته دارند رو کنند و قابلیت‌های سرگرم‌سازی، آگاهی‌بخشی و اثرگذاری عوامل خود را به رخ بکشند. وقتی به جبر تقویم، فردای شب یلدا یک روز تعطیل نیست و کارمندان که بخش بزرگی از بینندگان را تشکیل می‌دهند مجبورند از ساعتی به بعد به رختخواب بروند، تلویزیون درصد قابل‌توجهی از مخاطبان خود را از دست می‌دهد و به بیان دقیق‌تر، تمام برنامه‌هایی که برای شب یلدا تدارک دیده از اولین دقایق بامداد به بعد برای آن بخش خاص از مردم، نادیده باقی می‌ماند.
هرچند که چندسالیست شبکه‌های مجازی فرصت تماشای چندباره و خارج از ساعت پخش را برای بیننده فراهم می‌کنند، اما تماشای برنامه شب یلدا در همان شب خاص لطف دیگری دارد. در این میان، اقدام شبکه‌ دو سیما در شامگاه پنجشنبه ۲ دی‌ماه، شایسته‌ و درخور توجه بود.
ساعت ۲۱ پنجشنبه برنامه «احوالپرسی»، با دعوت از یک بازیگر کمدی محبوب، رضا شفیعی‌جم و یک خواننده با قطعات موسیقی شاد و یلدایی، به نوعی با بینندگانی همراهی کرد که پنجشنبه را برای یک دورهمی کوچک خانوادگی انتخاب کرده بودند تا با فراغ بال و آسودگی خیال ناشی از تعطیلی جمعه کنار هم به خوشی سر کنند.

در این قسمت از برنامه، گفت‌وگوی جالب و سراسر نشاطی با شفیعی‌جم صورت گرفت و پاس‌کاری او با عروسک برنامه نیز لحظات شاد و سرخوشانه‌ای را خلق کرد. حامد محضرنیا، خواننده جوان موسیقی پاپ در این برنامه، هم به اجرای یک قطعه شب‌یلدایی پرداخت و هم دو قطعه شاد دیگر را به مخاطبان هدیه کرد.

لطف پخش برنامه‌ یلدایی با یکی‌دو شب تأخیر از شبکه‌های مختلف سیما در این است که دیگر مخاطب را برای انتخاب شبکه سردرگم نمی‌کنند و از همین رو پیام‌های مختلف برنامه نیز به شکل کامل‌تری به بیننده منتقل می‌شود.

جا دارد سایر برنامه‌سازان تلویزیون نیز در بزنگاه‌های این‌چنینی دست و پای خود را تنها به خاطر شرایط تقویمی نبندند و ایده‌های خوب برنامه‌سازی خود را صرفا در همان یک شب خاص که شاید همچون امسال مقارن با یک روز میانی هفته باشد، خرج نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار