«هفت خان عشق»؛ برش‌هایی از زندگی عاشقانه حاج قاسم سلیمانی

تهران (پانا) - مجموعه «هفت خان عشق» عنوان یکی از تازه ترین تولیدات گروه دانش و اقتصاد شبکه دو سیماست که با محوریت زندگی و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی روانه آنتن می شود.

کد مطلب: ۱۲۴۴۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
«هفت خان عشق»؛ برش‌هایی از زندگی عاشقانه حاج قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی شبکه دو؛ «هفت خان عشق» عنوان یک مجموعه 4 اپیزودی است که هر قسمت آن موضوعی خاص با محوریت شهید قاسم سلیمانی را پی می‌گیرد. در قسمت اول این مجموعه با نام «دیده‌بان» زندگی شهید محمود رادمهر دیده‌بان لشگر 25 کربلا تورق می شود. یکی از بخش‌های قابل تامل این قسمت واکنش حاج قاسم سلیمانی در مواجهه با خبر شهدای مدافع حرم است که از گفتگو با فرماندهان و هم‌رزمان سردار دل‌ها به دست آمده است.
قسمت دوم «هفت خان عشق» با نام «مرد میدان» به روایت بخش‌های مختلف زندگی شهید سلیمانی می‌پردازد. نقش سردار سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس و خاطراتِ بکر سردارهای جنگ تحمیلی از این شخصیت بزرگوار و نحوه شهادت و نوع فرماندهی حاج قاسم از دیگر بخش‌های این قسمت است.
در قسمت سوم با نام «آسمان» به پوشش رسانه‌ای شهادت حاج قاسم سلیمانی می پردازد. گفتگو با خلبان و تصویربردار هلیکوپتری که پوشش تصویری این مراسم را بر عهده داشت، تصاویر هوایی، اقدامات شبکه‌های مختلف تلویزیونی، بازگویی خاطرات آن روزها و ... از بخش‌های دیگر این قسمت است.
همچنین قسمت چهارم این مجموعه به پیدا شدن پیکرهای شهدای مدافع حرم اختصاص دارد که شهید سلیمانی در زمان حیات خود بسیار پیگیر آن بودند. در این زمینه نقبی زده می‌شود به زندگی یکی از شهدای مدافع حرم با نام سید حسن رجایی فر که زندگی این شهید بزرگوار با قرآن گره خورده بود. شهید رجایی‌فر در زمان حیات خود در محل زندگی‌شان در بابل دارالقرآنی را تاسیس می‌کنند که بعد از شهادت آرامگاه خودشان می‌شود.
گفتنی است «هفت خان عشق» کاریست از گروه دانش و اقتصاد به کارگردانی سعید چاری، تهیه‌کنندگی سیاوش چاوشی و امیر امیرزاده و نگارش ثنا صادقی که از 12 تا 15 دی ماه ساعت 14:30 روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار