معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش منطقه ۳:
باید آسیبهای تربیتی دانشآموزان در دوران کرونا را جدی گرفت
تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش منطقه ۳ ضمن اشاره به اینکه کلاس های درسی از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در ارتقاء سطح سلامت جامعه نقش داشته، تاکید کرد که برای رفع مشکلات تربیتی ناشی از دوران کرونا و نیازهای روحی و تربیتی دانشآموزان باید برنامه بلند مدت تدوین شود.
فیروز یارمحمدی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ٣ درگفت و گو با پانا اظهار کرد:« آموزش تربیتی دانشآموزان با تعطیلی مدارس به خاطر شیوع ویروس کرونا از دو سال گذشته با وجود تولید و بارگذاری محتواهای کیفی پرورشی، آموزشی و فرهنگی با موضوعات مختلف از جمله دینی، مناسبتی، ملی، انقلابی، مشاوره ای، سلامت جسمی و روحی، قرآنی و آسیب های اجتماعی در بستر شبکه شاد انجام شده است، اما این حوزه دچار آسیب است.»
وی همچنین در رابطه با آموزش و هدایت دانش آموزان در دوره شیوع کرونا بیان کرد:«همهگیری ویروس کرونا و تعطیلی اجباری آموزشها و هدایت مدارس به سمت آموزش غیرحضوری از اواخر سال ۹۸ تاکنون به کیفیت آموزشی و تامین نیازهای تربیتی و اجتماعی دانش آموزان صدمه زده است.»
وی افزود:«با اینکه برگزاری کلاس های درسی از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در ارتقاء سطح سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نقش داشته است، آنطور که شایسته است به نیازهای روحی و تربیتی که یکی از موضوعات اساسی زندگی افراد است پاسخ داده نشده است. فضای فیزیکی مدارس با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، در حالی که این فضا در تعاملات اجتماعی و فعالیت های زیستی و ارتقای سطح مهارت های دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد.»
یارمحمدی تاکید کرد:«فعالیتهای تربیتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و پرورشی مدارس، نقش موثری در انسانسازی، تقویت باورها، مهارتافزایی و رشد شخصیتی دارند. در این مدت وزارت آموزش و پرورش به خصوص در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اقدامات مختلف و مهمی در فضای مجازی برای دانش آموزان انجام داده است. در این شرایط خاص کرونایی و حتی عادی خانواده ها باید با فراگیری و مطالعه، وقت بیشتری برای تربیت صحیح فرزندان بگذارند تا روند تربیت کودکان از دستشان خارج نشده و به بستر فضای مجازی که چون تیغ دولبه عمل می کند، نیفتد.»
وی در ادامه گفت:«حضور اجتماعی جذابیت و شادابی را برای دانشآموزان به همراه دارد و امروز این قرنطینهها و محدودیتهای کرونایی موجب خستگی روحی آنها شده است. در آموزش مجازی تعامل و همکاری وجود ندارد و این آسیب جدی است، در حالی که آموزش حضوری کلاس درس معلم سرشار از آموزه های علمی و تربیتی است. برای رفع مشکلات تربیتی ناشی از دوران کرونا در دانش آموزان باید برنامه بلند مدت تدوین شود تا اینکه نیازهای تربیتی و آموزشی را رفع کنیم.»
یارمحمدی در پایان اظهار امیدواری کرد:«با تامین نیازهای تربیتی و آموزشی دانش آموزان به برنامهریزی جامع و خلاقانه متناسب با شرایط امروز نیاز دارد، زیرا با مطالعه و برنامه ریزی قادر به پیشبرد برنامه ها و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان خواهیم بود.»
خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان
ارسال دیدگاه