دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

اعضای هیات علمی جایزه کتاب سال افزایش پیدا می‌کند

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، از افزایش تعداد اعضای هیات علمی سی‌و‌نهمین دوره جایزه کتاب سال به 15 نفر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اعضای هیات علمی جایزه کتاب سال افزایش پیدا می‌کند

به گزارش ایبنا، جت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره بزرگداشت چهره‌های فقید در آئین‌ اختتامیه این جایزه گفت: پیشنهاد خوبی است اگر در فهرست درگذشتگان اندیشمند، افرادی باشند که ارتباط وثیقی با جایزه کتاب سال داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، دبیر علمی سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌‌(ایبنا)، با اشاره به انتخاب اعضای هیأت علمی سی‌و‌نهمین دوره جایزه کتاب سال بیان کرد: در انتخاب اعضای هیأت علمی سی‌و‌نهمین دوره جایزه کتاب سال که اسامی آن‌ها به زودی اعلام می‌شود، معیار‌هایی مانند سابقه عضویت در هیأت علمی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و داشتن مرجعیت و مقبولیت در جامعه علمی در نظر بوده است.

وی ادامه داد: در سی‌و‌هشتمین دوره جایزه کتاب سال، 13 نفر شامل 11 عضو حقیقی در موضوعات مختلف علمی و 2 عضو حقوقی شامل مدیر‌عامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مدیر‌کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی عضو هیأت علمی جایزه کتاب سال بودند؛ بنابراین 11 نفر دوره قبل، در سی‌و‌نهمین دوره جایزه کتاب سال به 13 نفر افزایش پیدا کرده‌اند که با دو عضو حقوقی در مجموع این تعداد به 15 نفر می‌رسد.

پارسانیا با اشاره به تفکیک موضوع «فلسفه و روان‌شناسی» به دو شاخه و تفکیک موضوع «اقتصاد و علوم سیاسی و حقوق» به دو شاخه، درباره داوری افزود: آیین‌نامه داوری در نخستین جلسه با مسئولان گروه‌های داوری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. در این جلسه بعد از گفت‌و‌گو درباره معیار‌ها و بررسی پیشنهاد‌ها، نتیجه برای امضای نهایی در اختیار وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد. اگر از سوی مدیران گروه ضرورتی دیده شد در معیار‌ها و شاخص‌های داوری تغییراتی ایجاد خواهد شد.

دبیرعلمی سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره ارتقاء جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید سیاست‌های علمی اسناد بالادستی در مشوق‌های حوزه کتاب از‌جمله جایزه کتاب سال در نظر گرفته شود. خلاقیت، نوآوری، عبور از مرز‌های دانش، افق‌گشایی کردن، پاسخگو‌یی به نیاز‌های اجتماعی و بومی بودن به این معنا که ناظر بر زیست‌بوم جامعه و نیاز‌های جامعه باشد. مجموعه این معیار‌ها موثر است.

پارسانیا درباره بزرگداشت اندیشمندان و پدید‌آورندگان درگذشته ایران به‌دلیل ابتلا به کرونا در سی‌و‌نهمین دوره جایزه کتاب سال بیان کرد: پیشنهاد خوبی است؛ اگر در فهرست درگذشتگان اندیشمند، افرادی باشند که ارتباط وثیقی با جایزه کتاب سال داشتند و یا در تولید و خلق کتاب، تاثیر‌‌گذار بودند و جامعه علمی با فقدان آن‌ها مواجه شدند، امکان برگزاری آن وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار