تشکیل کمیته تسهیل صدور مجوز واحد‌های تولید دارو در اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد کمیته استانی تسهیل برای انجام روند قانونی صدور مجوز‌های واحد‌های تولید دارو در این استان تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۱۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته تسهیل صدور مجوز واحد‌های تولید دارو در اردبیل

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با توجه به طولانی بودن فرایند صدور مجوز‌ها در حوزه واحد‌های تولید دارو و ضرورت حضور در مرکز کشور، لازم است کمیته تسهیل استانی در این خصوص تشکیل و از اتلاف وقت سرمایه گذاران این بخش جلوگیری شود.

وی بیان کرد: لازم است در صورت امکان بخشی از فرایند‌های صدور مجوز‌های این حوزه به استان واگذار شود تا از تعلل جلوگیری شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر حمایت از صنایع دانش بنیان در حوزه غذا و دارو، این صنعت را در تولید چند برابری ثروت و رونق اقتصادی حائز اهمیت دانست.

عاملی اظهار کرد: فناوران جوان استان در حال راه اندازی چندین واحد تولید دارو و واکسن هستند و لازم است حمایت‌های لازم برای قرار گرفتن این تولیدات در ردیف‌های اقتصادی و تجاری انجام شود.

وی با بیان اینکه صنایع دانش بنیان جزء صنایع نوپا در استان هستند و در صورت تولید انبوه ارزآوری بالایی دارند، افزود: حمایت از نخبگان و تسهیل فرایند صدور مجوز‌ها برای این محققان گام مهمی در راستای تقویت این صنایع در استان بوده و با جدیت انجام می‌شود.

در این جلسه مشکلات بیش از ۱۲ واحد و طرح صنعتی سرمایه گذاری در زمینه تولید دارو و واکسن و تولید دوچرخه با استفاده از روش‌های فناورانه بررسی و راهکار‌های لازم برای تسریع و تسهیل اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار