تبلور ارزشها و شاخصهای خاص هر مدرسه در سرود مدرسهای
تهران (پانا) - به گفته معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیتبدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اجرای شیوهنامه هر مدرسه یک سرود، به عنوان یکی از برنامههای بسته تحوّلی توسعۀ مشارکتها، در سال تحصیلی جاری استمرار مییابد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی پس از ابلاغ شیوهنامه اجرایی طرح هر مدرسه یک سرود، گفت: با عنایت به استمرار اجرای برنامههای بسته تحوّلی توسعه مشارکتها، اجرای دستورالعمل هر مدرسه یک سرود نیز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ استمرار مییابد.
وی افزود: با توجه به لزوم ارائه برنامههای مناسب، بهمنظور غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان و بهرهمندی از عرصه هنر در انتقال مفاهیم تربیتی به آنان، این شیوهنامه که در سال گذشته و با عنایت به غیرحضوری بودن مدارس در سطح کیفی بسیار مناسبی برگزار نشد، برای اجرای کامل در سال جاری تحصیلی ارسال شد.
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تهیه و تولید سرود اختصاصی مدرسه براساس عناصر و شاخصهای ویژه و خاص آن مدرسه، از جمله؛ معرفی شهدای دانشآموز یا فرهنگی مدرسه، معرفی خیّرین سازندۀ مدرسه (در صورت خیّرساز بودن)، معرفی موفقیتهای مدرسه، معرفی شهدای محلّهای که مدرسه در آن واقع شده است، معرفی موفقیتهای دانشآموزان سابق مدرسه، به تصویر کشیدن برنامههای خاص مدرسه، آرمان و اهداف مدرسه و... با توجه دادن به گسترش فرهنگ مشارکت در مدرسه و محله در دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت را مهمترین دستاورد این طرح اعلام کرد.
عظیم عراقی در پایان گفت: شایان ذکر است شناسایی استعدادهای هنری در گروههای سرود دانشآموزی با بهرهمندی از ظرفیت مربیان متخصص هنری و رعایت ضوابط حاکم بر فعالیتهای هنری وزارت آموزش و پرورش و نقشآفرینی آنان از رویکردهای حاکم بر فعالیتهای هنری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
ارسال دیدگاه