اجرای دو عمل اهدای عضو طی یک هفته در نیشابور

نیشابور (پانا) - معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور از انجام عمل پیوند اعضای دو زن ۴۳ و ۶۲ ساله نیشابوری که دچار مرگ مغزی شده بودند خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دو عمل اهدای عضو طی یک هفته در نیشابور

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، قاسم مشار موحد گفت: کلیه‌های زنده‌یاد مهناز دولابی ۴۳ ساله که از بیمارستان ۲۲ بهمن به مشهد اعزام شده بود به خانم ۲۸ ساله ساکن خواف و آقای ۳۵ ساله ساکن تربت حیدریه که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند پیوند شد.

کبد مرحومه به خانم ۵۸ ساله ساکن مشهد پیوند شد و قرنیه‌های وی جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد. قسمتی از پوست مرحومه به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) جهت پیوند ارسال شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در مورد دومین اهدای عضو هفته گذشته این گونه گفت: کبد مرحومه زهرا مرشدلو ۶۲ ساله که از بیمارستان حکیم به مشهد اعزام شده بود جهت پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد. قرنیه‌های زنده‌یاد نیز جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

معاون درمان در پایان ضمن ابراز همدلی، از این خانواده‌های بزرگوار برای اهدای اعضای عزیزانشان به بیماران نیازمند به صورت رایگان و بدون هیچ‌گونه چشمداشت مالی قدردانی کرد و یادآور شد: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به سامانه www.ehdacenter.ir فرم ثبت‌نام اهدای عضو را تکمیل و کارت خود را پرینت بگیرند و خانواده خود را مطلع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار