اسماعیلی:

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اجرای عدالت آموزشی را مدنظر قرار دهند

تهران (پانا) - رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ خواست تا اجرای عدالت آموزشی در قالب برخورداری تمام دانش‌آموزان از امکانات و تجهیزات آموزشی برابر را مد نظر قرار دهند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اجرای عدالت آموزشی را مدنظر قرار دهند

به گزارش خانه ملت،‌ مهدی اسماعیلی با انتقاد از بی‌توجهی به اجرای عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور، گفت: ما همواره به دنبال این بودیم که عدالت آموزشی در کشور اجرا شود اما متاسفانه نتیجه بررسی‌هایی که انجام دادیم نشان می‌دهد این مهم در مناطق محروم به ویژه روستاها به طرز مطلوبی اجرا نشده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از مصادیق عدم اجرای عدالت آموزشی در کشور، ادامه داد: در زمان شیوع کرونا ۳/۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور که عمدتا از مناطق محروم و روستاها بودند به دلیل عدم دسترسی به زیرساخت‌ها نتوانستند از سامانه آموزشی شاد استفاده کنند و به همین دلیل متضرر شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مناطق محروم در توزیع نیروی انسانی نیز جا مانده‌اند و مدلی از اجرای عدالت آموزشی که در این زمینه به دنبال آن هستیم در این مناطق اجرا نشده است، همچنین این مناطق از توزیع متناسب امکانات و تجهیزات آموزشی نیز بی بهره هستند.

اسماعیلی تاکید کرد: ما در کمیسیون آموزش و پرورش همواره به دنبال این هستیم که عدالت آموزشی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم ارائه شده از سوی وزیر جدید آموزش و پرورش در زمان بررسی صلاحیت وی برای اخذ رای اعتماد از مجلس به طور کامل در کل کشور اجرا شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون لازم است اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ نیز اجرای عدالت آموزشی در قالب برخورداری تمام دانش‌آموزان از امکانات و تجهیزات آموزشی برابر را مد نظر قرار دهند و ما به عنوان نماینده مردم قطعا برای تحقق مطالبات دانش‌آموزان مناطق محروم تلاش خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار