در آیین تجلیل از معلمان پژوهنده برتر شهر تهران عنوان شد:

باید نگاه علمی و پژوهشی بر مبنای واقعیات در دانش‌آموزان نهادینه شود

تهران(پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران با اهمیت بخشیدن به موضوع پژوهش در شرایط جامعه کنونی؛‌ بر نهادینه کردن  نگاه علمی و پژوهشی بر مبنای واقعیات در دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
باید نگاه علمی و پژوهشی بر مبنای واقعیات در دانش‌آموزان نهادینه شود

آیین تجلیل از معلمان پژوهنده برتر شهر تهران در تالار فرهنگ برگزار شد.
محسن بهارلو؛ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تسلیت ایام و تاکید بر اینکه از آموزه های دینی کلید راه زندگی را بیابیم گفت: امروز جلسه معلم پژوهنده و تقدیر از معلمان پژوهنده است و نکته مهمی که باید عنوان کنم این است که حافظه محوری دیگر حلال مسایل نیست و جامعه نیاز به افرادی دارد که در موقعیت های مختلف بتوانند مسایل را شناسایی و راهکار پیدا کنند.
وی با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی تصریح کرد: اساس نیروی انسانی که خود سرمایه جوامع است، در آموزش و پرورش شکل می گیرد و جامعه ما با شرایط شهرنشینی نیازمند این است که دانش آموزانش توانمندی حل مسأله را داشته باشند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: صاحبنظران و فلاسفه، زندگی را چیزی جز حل مسأله نمی دانند چرا که مسایل، ما را از نقطه تعادل خارج می کنند و باید ذهن پرسشگری که از کودکی همراه ماست را هدایت کنیم تا بجای وهم و خیال بر اساس پردازش داده های صحیح و پژوهشی فرآیند یادگیری مداوم را شکل دهد.
بهارلو اذعان کرد: ذهن یک فرد متفکر مختصات خاص خودش را دارد و ما همه دانشی که داریم باید با ساختار ذهنمان توام با خلاقیت باشد تا خروجی مطلوب حاصل شود و مولد باشیم.
وی با اشاره به آیین نامه آموزشی مدارس افزود: در جهت گیری های آیین نامه آموزشی مدارس آمده است که آموزش باید به ابعاد فردی بپردازد و خود فرد به صورت فعال و سازنده عمل کند. بنابراین معلم پژوهنده مسایل کلاس را تحلیل می کند و تفاوت معلم پژوهنده در این است که مساله را شناسایی و با تحلیل داده ها برای کلاس راهکار ایجاد می کند.
اگر دانش آموز نتواند به صورت علمی و بر اساس داده های علمی عمل کند؛ مسیر غلط را در پیش می گیرد چون بجای واقعیات بر اساس وهمیات تصمیم گیری می کند.
بهارلو ضمن تقدیر از معلمان پژوهشگر تاکید بر روحیه پژوهندگی خاطرنشان کرد: شیوه پژوهندگی، تجزیه و تحلیل کردن و تفکر سازنده داشتن یک سبک است که از معلمان می خواهم در این سبک گام بردارند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه، در حوزه آموزش و پرورش، مسایلی وجود دارد که حل آن مستلزم نگاه پژوهنده و تحلیلی است و امیدوارم روزی برسد که ذهن سازنده و تفکر صحیح در مدارس، ادارات و کل جامعه حاکم شود و این امر خودش نیازمند پرورش و توسعه پژوهندگی است.

وی افزود: هرگاه در مسیر حل مساله ای تلاقی دانایی و خلاقیت ایجاد کنیم نتایج خوبی خواهد داشت. هر دانشی باید با ذهن منحصر به فرد هر شخص تلفیق شود تا بهترین نوع یادگیری محقق شود. باید نگاه علمی و پژوهشی بر مبنای واقعیات را در دانش آموزان نهادینه کنیم تا در مواجهه با مسائل بهتر عمل کنند. نتیجه این ساختار توسعه جامعه است.
وی در پایان از تمامی معلمان پژوهنده تقدیر و ابراز امیدواری کرد که اهداف آموزش و پرورش بر مبنای پژوهش محوری محقق شود.
در ادامه رئیس گروه پژوهش شهر تهران گزارشی از فعالیت های پژوهشی معلمان شهر تهران ارائه داد و از معلمان پژوهنده تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار