استاندار آذربایجان‌غربی:

رفع موانع موجود در روند صادرات جزء اولویت‌های پایانه‌های مرزی و گمرکات قرار گیرد

ارومیه(پانا)-استاندار آذربایجان‌غربی گفت روانسازی فعالیت‌های گمرکی و رفع موانع موجود در روند صادرات باید جزو اولویت‌های پایانه‌های مرزی و گمرکات و بویژه منطقه آزاد تجاری ماکو قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رفع موانع موجود در روند صادرات جزء اولویت‌های پایانه‌های مرزی و گمرکات قرار گیرد

محمدصادق معتمدیان در دیدار با سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در سفر وی به استان آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف گفت: ظرفیت منطقه آزاد تجاری ماکو به اندازه ای است که می تواند به یکی از بزرگترین مناطق آزاد کشور برای افزایش صادرات تبدیل شود.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های ثروتمند کشور و سرشار از نعمت های خدادادی است که تاکنون بهره لازم از این نعمت ها برای جهش توسعه و آبادانی استان استفاده نشده است.

معتمدیان در ادامه سخنان خود آذربایجان غربی را یکی از مهمترین و استراتژیک ترین استانهای کشور معرفی کرد و افزود: موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و همسایه بودن با سه کشور، وجود بیشترین پایانه های مرزی، آب و خاک مناسب و معادن غنی و کشاورزی حاصلخیز موجب شده آذربایجان غربی به عنوان یکی از استانهای بی نظیر کشور تبدیل شود.

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در این دیدار بر ایجاد تعامل مطلوب بین سازمان های مناطق آزاد با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: خیلی از موضوعات مطروحه در چارچوب اختیارات و حیطه عملکرد مناطق آزاد نیست، بخشی از مشکلات ناشی از عدم اجرای ماده 65 در مناطق آزاد است؛ در حالیکه مناطق آزاد می توانند با ارائه برخی مشوق ها در توسعه اقتصادی کشور نقش پررنگ تری داشته باشند.

"سعید محمد" مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور بازدید از طرح های زیربنایی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سلماس و همچنین دیدار با مسوولان استانی روز، شنبه وارد آذربایجان غربی شده است.

مشاور رییس جمهوری در این سفر سه روزه قرار است تا ضمن دیدار با استاندار آذربایجان غربی، بازدید مفصلی از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو داشته باشد.

مشاور رییس جمهوری در این سفر ضمن بازدید از تقاطع غیر همسطح فرودگاه و بزرگراه سردار سلیمانی، عملیات احداث فاز اول پروژه محصور سازی منطقه آزاد ماکو، پروژه سد کرم آباد و خطوط انتقال آب از رودخانه بزرگ ارس، مجموعه در حال احداث دامپروری هزار راسی " ارس دام آرشام" متعلق به شستا و پایانه مرزی پلدشت، مدرسه احداثی سازمان منطقه آزاد ماکو در روستای قیر کندی شهرستان پلدشت را افتتاح کرده و کلنگ احداث مجموعه ۲۵ هکتاری گلخانه ای در پلدشت را نیز به زمین خواهد زد.

"سعید محمد" در جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت حضور خواهد داشت و همچنین با ائمه جمعه سه شهرستان منطقه آزاد ماکو نیز دیدار خواهد داشت.

بازدید از پروژه مصلای ماکو، واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شماره یک تولید پوکه های آمپول، تولید پیراهن ریسمان تجارت، تولید پوشاک برسام، تولید لوازم خانگی کومتای، تولید دندان و پروتز مصنوعی، طرح توسعه شهرک صنایع سبک، پروژه جاده لجستیک ساری سو، مجموعه لجستیکی شماره یک منطقه آزاد ماکو، مجموعه مشارکتی تیر پارک آنا وطن، گمرک و پایانه مرزی آنا وطن، شهرک خدماتی - تجاری ۶۹ هکتاری لجستیک زون B بازرگان از دیگر برنامه های مشاور رییس جمهوری است.

در این سفر همچنین مدرسه احداثی سازمان منطقه آزاد ماکو در روستای" آداغان" شهرستان ماکو و فاز اول پروژه پروژه مشارکتی لجستیکی محور طلایی افتتاح خواهد شد.

سعید محمد از کارخانه کابی آلیاژ و نیروگاه سیکل ترکیبی با سرمایه گذاری خارجی ها، کارخانه در حال احداث تولید ترانسفورماتور و مجموعه فرآوری سنگ بازدید و کلنگ فاز دوم کارخانه تولید سیمان مهر ماکو بخش تولید کلینکر را به زمین می زند.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور در شمال غرب کشور واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار