نوری: هنر یکی از مهم‌ترین و رساترین ابزار برای انتقال پیام تربیت است

جشنواره فیلم رشد رابطه بین هنر و تربیت است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت هنر را می‌توان به عنوان تصویری از عالم معنا ترسیم کرد؛ در کلام حضرت امام (ره) هنر را دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها ترسیم کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نوری: هنر یکی از مهم‌ترین و رساترین ابزار برای انتقال پیام تربیت است

یوسف نوری در آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در سینما فلسطین ضمن درود و سلام به روح معلمان و دانش‌آموزان مانند شهید لندی که آگاهانه در راه آرمان‌های اسلام و نظام پر کشیدند اظهار کرد: برای رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند حرکت‌های نوین هستیم بی تردید هنر یکی از مهم ترین و رساترین ابزار برای انتقال پیام تربیت است.

وی افزود: هنر را می‌توان به عنوان تصویری از عالم معنا ترسیم کرد؛ در کلام حضرت امام (ره) هنر را دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها ترسیم کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جشنواره فیلم رشد رابطه بین هنر و تربیت است این رابطه دیرینه ترین رابطه و در دنیا ثبت شده است.

نوری بیان کرد: هنر در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد و به ویژه در نظام تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد همچنین سواد هنری در برنامه درسی آورده شده است. استعدادهای دانش‌آموزان خلاق در این زمینه شکوفا و نقدپذیری و شاخص‌هایی در افراد نمایان می‌شود.

وی با تاکید براینکه باید بر روی سواد مفهومی، عملکردی و چند بعدی کار کنیم افرود: در سند تحول بنیادین یکی از ساحت‌های شش گانه تربیت، ساحت تربیت هنری و زیباشناختی است. باید استعدادیابی در سواد هنری و زیباشناختی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رویکرد ساحت تربیتی موضوع محور در قالب تولید هنر و نقد هنر با ۴ رویکرد است که مهم ترین رویکرد احساس و معناست.

نوری اضافه کرد: هنر آفرینش براساس نظام معیار اسلامی است به گونه ای که مخاطب را آزرده نکند. این موضوف باید در برنامه درسی باشد؛ اما یکی از راه‌های حصول این یادگیری فیلم است.

وی عنوان کرد: باید صنعت سینما را بشناسیم و حوزه‌های مطالعاتی فیلم را بدانیم؛ فلسفه فیلم نیز اهمیت دارد. پرورش تفکر و خلاقیت متربی مهم است و باید در حوزه‌های مختلف به ماهیت و پیستی فیلم‌ها نگاه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید پلاتفرمی برای فیلم‌های پخش شده داشته باشیم تا استعدادیابی در این حوزه صورت گیرد.

نوری با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان را توانمند کنیم تا توانمند رشد کنند. ادامه داد: در این صورت هنر دمیدن در کالبد روح انسان‌ها می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار