نوری: بیمه تکمیلی فرهنگیان در دست اقدام است

تهران (پانا)‌ - وزیر آموزش و پرورش پیگیری بیمه تکمیلی فرهنگیان، تشکیل اتاق فکر نخبگان، تجهیز مدارس و نوسازی وسایل آموزشی و همسان‌سازی حقوق معلمان را از دیگر اقدامات در دست اجرای وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نوری: بیمه تکمیلی فرهنگیان در دست اقدام است

یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش و نمایندگان معلمان، مدیران و فرهنگیان استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در ورود افراد جدید به سیستم آموزش و پرورش باید حساسیت به خرج داد و افرادی به عنوان معلم جذب شوند که به معنای واقعی کلمه آموزش های لازم را فرا گرفته باشند.

وی افزود: بر همین اساس بیشتر تمرکز خود را برای جذب معلمان تازه وارد بر روی دانشگاه فرهنگیان معطوف کرده و در مرحله بعد از میان دانش آموختگان دانشگاه ها پس از برگزاری آزمون اقدام به جذب نیروهای مورد نیاز خود می‌کند.

نوری در ادامه خواستار حرکت نظام آموزشی به سمت پژوهش محوری شد و گفت: هرچند تعدادی از مدارس سطح کشور حرکت خود را به این سمت آغاز کرده اند اما نیاز است حرکت ما شتابان تر باشد.

وزیر آموزش و پرورش اجتماعی بارآوردن دانش آموزان را یکی از وظایف مدارس و مدیران و معلمان برشمرد و گفت: آن ها باید در سنین کودکی و نوجوانی با مشاغل مختلف آشنا شوند تا با جامعه آشنا شده و بر اساس علایق خود ادامه مسیر تحصیلی و زندگیشان را انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به تصویب طرح رتبه بندی معلمان در مجلس، گفت: تلاش می کنیم این طرح را در اسرع وقت اجرایی کنیم، در ضمن اصلاح طبقات شغلی نیز پیگیری می شود.

نوری، پیگیری بیمه تکمیلی فرهنگیان، تشکیل اتاق فکر نخبگان، تجهیز مدارس و نوسازی وسایل آموزشی و همسان سازی حقوق معلمان را از دیگر اقدامات در دست اجرای وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اقدامات ابتدایی برای این کارها انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خواستار تبدیل پژوهش سراها به مراکز نوآورانه و رشد شد و خاطر نشان کرد: مردمی سازی و عدالت در قالب بیانیه گام دوم انقلاب باید در سرلوحه کار نظام آموزشی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت اولیا، دانش آموزان و سازمان‌های مردم نهاد باید در استان پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گام برداشت، گفت: شعار دولت، مردمی سازی و عدالت محوری است که در وزارتخانه به صورت جدی دنبال آن هستیم ‌.

نوری در پایان با تاکید بر مهارت آموزی معلمان، گفت: اگر می‌خواهیم شاهد تحول و توسعه در آموزش و پرورش باشیم باید نظام آموزشی به نظام تربیتی تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش در سفری یک روزه صبح پنجشنبه وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت.

زیارت قبور مطهر شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، دیدار با خانواده دانش آموزان فوت شده حادثه تصادف مینی بوس و عیادت از مصدومین این حادثه، دیدار با نماینده معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان و حضور در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از جمله برنامه های وزیر در این سفر یک روزه بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲۷ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی با چهار و ۶۰۰ مدرسه دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار