معاون وزیر: آموزش و پرورش را سیاسی نکنیم

تهران (پانا) - معاون وزیر گفت نباید آموزش و پرورش را سیاسی کرد در هر کشور توسعه یافته این مجموعه سیاسی نیست در عرصه جهانی، کارکرد آموزش و پروش را در یک دوره زمانی ۲۰ تا ۳۰ ساله ارزیابی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر: آموزش و پرورش را سیاسی نکنیم

قاسم احمدی لاشکی در شورای اداری آموزش و پرورش یزد تعداد معلم خرید خدمات کشور را ۲۲ هزار و ۸۲۳ نفر بیان کرد و افزود: برنامه های خوبی برای آنها تدوین شد و رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه دستور لازم را به دیوان محاسبات صادر کرد.

وی با بیان اینکه به محض پاسخ دیوان محاسبات به وزارتخانه،این تصمیم اجرا می شود، اظهار کرد: پیش از این معیار پرداخت حقوق به این افراد ۴۴ ساعت حقوق کارگری و بیمه درنظر گرفته شد، حرف ما این است معلم ۲۴ ساعت کار می کند و ۲۴ هم خود را برای حضور در کلاس درس آماده می کند، معلم کارگر و کارمند نیست بلکه فردی است که در حوزه تربیت و آینده کشور اثرگذار است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تمامی نیروهای خرید خدمت مانند سایر معلمان فعالیت می کنند، هم اکنون دریافتی حقوق این افراد بسیار کم است، امیدواریم این موضوع به زودی رفع شود.

به گفته وی از مجموع بودجه عمومی سال جاری دولت ۱۳۱ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش تخصیص یافت، که این عدد کمتر از ۹ درصد است در حالیکه در کشورهای توسعه یافته این رقم بیش از ۲۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۹۷.۵ درصد رقم یادشده برای حقوق یک میلیون فرهنگی هزینه می‌شود، اظهار کرد: با رقم یادشده باید ۵۵۰ هزار کلاس درس ۱۱۳ هزار مدرسه در کشور اداره شود، بنابراین این رقم باید افزایش یابد تا بتواند در جهت کیفیت آموزش گام برداشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه بدون اشاره به تعداد آنها ،افزود: برای رفع این مشکل دنبال راهکارهایی کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت هستیم.

وی افزود: هدف از تدوین و اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی هم تراز با حیات طیبه انقلاب اسلامی است بنابراین برای تربیت انسان خوب باید معلم خوب پرورش داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان بایدتقویت شود و فضا را برای تربیت استادان و معلمان در آن فراهم کرد.

وی اضافه کرد: نباید آموزش و پرورش را سیاسی کرد در هر کشور توسعه یافته این مجموعه سیاسی نیست در عرصه جهانی ،کارکرد آموزش و پروش را در یک دوره زمانی ۲۰ تا ۳۰ ساله ارزیابی می کنند که موفق عمل کرد یا نه؟

احمدی لاشکی ادامه داد: کشورهای که به آموزش و پرورش خود بها دادند، توسعه پیدا کرد و این نهاد باید اولویت اصلی هر کشور باشد.

در سال تحصیلی جاری ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ باب مدرسه ۱۱ شهرستان استان یزد مشغول به تحصیل هستند و تعداد فرهنگیان شاغل هم ۱۸ هزار نفر اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار