زنگ پژوهش در مدارس قم نواخته شد

قم(پانا)- زنگ پژوهش با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی در مدارس قم نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
زنگ پژوهش در مدارس قم نواخته شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قم، طی مراسمی، زنگ پژوهش با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی در دبیرستان شهیده قضایی ناحیه 3 آموزش و پرورش قم نواخته شد.

«حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش قم طی سخنانی در این مراسم، با تبریک هفته پژوهش، این هفته را فرصتی ویژه برای تقویت روحیه پژوهش در پژوهشگران فرهنگی و دانش آموز دانست و گفت: نباید استعدادهای بالقوه عزیزان را در این عرصه نادیده گرفت و از آن به راحتی عبور کرد.

وی بیان داشت: حمایت ارزشمند مدیران و بهره مندی از خرد جمعی می تواند زحمات دانمش آموزان عزیز استان را به محصولی ویژه در مسیر توسعه و تعالی مبدل سازد؛ هر ملت و مملکتی با داشتن فرصت های پژوهشی قوی می تواند به توفیقات سترگ و ماندگاری دست یابد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه مدرسه می تواند در این مسیر استعدادها را شناسایی و با مدیریت هوشمند و برنامه ریزی صحیح موجبات تحول را فراهم آورد گفت : این کانون علم و دانایی نقطه شروع فرهنگ سازی برای پژوهش است که خوشبختانه در استان قم توانسته است توجه خوبی در سال های اخیر به امر پژوهش داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست های آموزش و پرورش بوِیژه در استان قم در سال های اخیر توسعه ظرفیت پژوهش و نوآوری، استفاده از ظرفیت های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران و مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب، ایجاد شبکه فعال پژوهشی بوده است که این فهرست برنامه ها ازجمله مفاد ساحت های سند تحول بنیادین است

مدیرکل آموزش و پرورش قم جهان امروز را نیازمند پژوهش و تحقیق دانست و گفت: فاصله گرفتن از این مسیر و عدم حمایت از پژوهش و پژوهشگران بویِژه در آموزش و پرورش که دارای استعدادهای بالقوه در این مهم می باشند، سیار آسیب زاست که متولیان امور باید نسبت به آن نگاه تیزبین و ویژه ای داشته باشند.

وی اقدام پژوهی در تعلیم و تربیت رسمی و مدرسه ای را یک فرایند اندیشه ورزی منظم، علمی و عملی دانست که در صدد است راه حل های ممکن را در مواجهه با مشکلات و چالش های پیش روی معلمان و کار گزاران تعلیم و تربیت شناسایی و عملیاتی کند.

در این برنامه از جعفریان یسار و تولایی دو دانش آموز پژوهشگر و فناور واحد آموزشی شهیده قضایی و حایزین رتبه برتر کشور با تقدیم لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان با اهدای لوح سپاس از زحمات و پیگیری های دو مدیر واحد آموزشی ناحیه 3 خانم ها مرادی و نوریان تقدیر و از نمایشگاهی که جهت ارائه آثار پژوهشی دانش آموزان در این آموزشگاه برپا شده بود، بازدید کرد.

در این مراسم، حجت الاسلام فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه قم، حیدری رییس جهاد دانشگاهی استان، ادیم معاون پژوهش اداره برنامه ریزی استانداری، مقدمی معاونت پژوهش، توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل، رضوی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 3 و جمعی دیگر از مدیران آموزش و پرورش قم حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار