مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تاکید کرد:

حوزه نشر باید از فرصت‌های نمایشگاه مجازی کتاب بهره ببرد

اصفهان (پانا) - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، برگزاری نمایشگاه کتاب در قالب بستر مجازی را فرصت بسیار خوبی دانست و اظهار کرد نباید از این فرصت غافل شد؛ امروز بسیاری از افراد حرکت خود را در بازار رقابت و اقتصاد به سمت فضای مجازی برده‌اند و موفق شده‌اند و حوزه نشر هم باید از آن بهره ببرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حوزه نشر باید از فرصت‌های نمایشگاه مجازی کتاب بهره ببرد

به گزارش روابط‌ عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ضمن بیان اینکه آنچه امروز لازمه حیات ما به عنوان یک انسان با مکتب اهل بیت‌ (ع) است، استفاده از ظرفیت‌های کتاب است، عنوان کرد: معتقدم که نگارش هر کتاب و هر تالیفی که صورت می‌گیرد برگرفته از روحی است که می‌تواند به کالبد اجتماع حرکت بدهد؛ اگر بتوانیم موضوع کتاب را در قالب جریان‌سازی مسیر، هدایت‌گری، روشن‌سازی و شفاف‌سازی آنچه در تاریخ اتفاق افتاده قرار دهیم موفق بوده‌ایم.

وی افزود: باید ببینم چرا نتوانسته‌ایم در ادوار گذشته و امروز فرهنگ کتابخوانی را در میان خانواده‌ها و نسل جوان به عنوان نیاز تعریف کنیم؛ اگر ما امروز بر تامین خوراک و معیشت خانواده الزام داریم با همین نگاه باید کتاب را در سبد مصرفی خود قرار دهیم.

احمدی نیا با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در قالب بستر مجازی فرصت بسیار خوبی است که نباید از آن غافل شویم، عنوان کرد: امروز بسیاری از افراد حرکت خود را در بازار رقابت و اقتصاد به سمت فضای مجازی برده‌اند و موفق شده‌اند و حوزه نشر هم باید از آن بهره ببرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تاکید کرد: در حوزه فرهنگی کمتر به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه فضای مجازی توجه شده است. وقتی مولفه‌های مختلف را در کنار هم قرار می‌دهیم، می‌بینیم که خسارت‌های بی‌توجهی به حوزه نشر و کتاب گریبان جامعه را گرفته است و باید بتوانیم با حضور در فضاهای مجازی با اثرات ماندگار این خلاءها را جبران کنیم.

مسعود احمدی‌نیا در پایان گفت: در این زمینه باید علاوه‌بر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه مدت از طریق فضای مجازی، مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق کرده و ترغیب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار