آموزش معکوس راهی برای یادگیری بهتر

پردیس (پانا) - سرگروه دبیر شیمی استان تهران درخصوص شیوه جدید آموزشی به نام آموزش معکوس شیمی در راستای یادگیری بهتر دانش‌آموزان از دبیرستان شمس‌ تبریزی شهرستان پردیس بازدید و روش آموزش معکوس را برای دانش‌آموزان تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش معکوس راهی  برای یادگیری بهتر

اکبر رضائی در خصوص روش آموزش معکوس گفت: آموزش معکوس رویکرد نوین در آموزش آنلاین است و در تدریس به این روش دانش‌آموزان با کمک فایل‌های آموزشی، آزمون آنلاین و محتواهای آماده شده در خانه دروس را یاد‌ می‌گیرند و در کلاس آن‌ها را تمرین می‌کنند و با کمک معلم یادگیری در سطوح بالاتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آموزش معکوس فعالیت‌هایی که قبلا به روش سنتی در خانه انجام می‌شد، مانند انجام تکالیف و پروژه‌های درسی در این روش در کلاس انجام می‌شود، ادامه داد: در آموزش معکوس دبیر، محتوای آموزشی را در سیستم مدیریت یادگیری به اشتراک می‌گذارد و دانش‌آموزان از طریق آن محتواهای تهیه شده توسط دبیر خود را مشاهده می‌کنند.

سرگروه دبیر شیمی استان تهران در رابطه با نحوه فعالیت در این روش گفت: در روش معکوس دبیر از دانش‌آموزان می‌خواهد تا قبل از جلسه بعدی محتوا را دیده و فعالیت‌های مرتبط با آن درس را انجام دهند؛ البته دبیران باید توجه داشته باشند که تکالیف برای دانش‌آموزان زیاد و خسته کننده نباشد.

رضائی در ارتباط با مزایای این روش اظهار کرد: در این روش دانش‌آموزان فرصت بیشتری برای تمرین در کلاس دارند و در خارج از کلاس بیشتر با موضوع ارتباط برقرار می‌کنند و اعتماد به نفس آن‌ها بیشتر می‌شود و سر‌کلاس فعال‌تر هستند و روی محتوای آموزشی با تسلط و عمق بیشتری کار می‌کنند و سعی در یادگیری دارند.

وی در رابطه با معایب و نقص‌های آموزش معکوس بیان کرد: زمان‌بر بودن آماده‌سازی مطالب و فایل‌ها و محتویات درسی برای مدرس یکی از معایب این روش است که بسیار خسته کننده است.

رضائی با اشاره به اینکه ما در مدارس و کلاس‌های مختلف این روش تدریس را امتحان کردیم، تصریح کرد: با وجود اینکه این روش نقص‌هایی دارد اما طبق نظرسنجی که از دانش‌آموزان دبیرستان‌ها از جمله دبیرستان شمس‌تبریزی داشته‌ایم متوجه شدیم دانش‌آموزان کاملا از این روش تدریس راضی هستند.

سرگروه دبیر شیمی استان تهران با قدردانی از طاهره پورصفر دبیر شیمی دبیرستان شمس تبریزی ادامه داد: امیدواریم این روش در دیگر دبیرستان‌ها و توسط همکاران خوب دیگر استان‌ها اجرایی شود تا سایر دانش‌آموزان نیز بتوانند از این آموزش موثر بهره‌مند شوند.


خبرنگار ‌دانش‌آموز: ماریا جهان‌تیغ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار