مدیر سرای محله صاحب‌الزمان منطقه ۱۴:

آگاه‌سازی، مهم‌ترین گام برای شناساندن توانایی‌های معلولان است

۶۰ ویلچیر و تعدادی سبد کالای معیشتی به نیازمندان اهدا شد

تهران (پانا) - مدیریت سرای محله صاحب‌الزمان ضمن تأکید بر نقش رسانه در آگاه‌سازی عنوان کرد آگاه‌سازی، مهم‌ترین گام در شناساندن توانایی‌های معلولین در جامعه است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آگاه‌سازی، مهم‌ترین گام برای شناساندن توانایی‌های معلولان است

مراسم اهدای ویلچیر به افراد دارای معلولیت با حضور شهردار منطقه ۱۴ و مسئولان شهرداری و مدیریت سرای محله صاحب الزمان منطقه ۱۴ و جمعی از خیرین، در ورزشگاه ایثارگران برگزار شد. در این مراسم، ضمن اهدای ۶۰ ویلچیر، تعدادی سبد کالا نیز به نیازمندان معلول اهدا شد.

مرضیه حسینی؛ مدیر سرای محله صاحب الزمان گفت: در کار خیر، هر کس هر قدر که می‌تواند باید به هم نوع خود کمک کند و فقط بحث معلولیت نیست، بلکه هر کدام از ما به نحوی مشکلاتی داریم اما باید به عنوان یک مجموعه دلسوز در کنار هم باشیم و به یکدیگر خدمت کنیم. در راستای تحقق این هدف مجموعه ما نیز بر آن شد تعداد ۶۰ ویلچیر به همراه تعدادی سبد کالا با عنوان کالای معیشتی به نیازمندان اهدا کند.

وی عنوان کرد: ارزش ریالی هر یک از این دستگاه‌ ها، بیست و سه میلیون ریال معادل ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان است و سبدهای کالا شامل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، سویا و ماکارونی به قیمت ۵۰۰ هزار تومان نیز در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

حسینی بیان کرد: حمایت از جامعه نیازمندان، مستضعفین و محرومین شعار دولت بوده است. هدف ما از اهدای ویلچیر این است که نشان دهیم معلولیت، محدودیت نیست و مهم استعدادی است که خداوند به همه انسان‌ها داده است، در این مسیر آگاه سازی، مهم ترین گام برای شناساندن توانایی های معلولان است. رسانه ها باید در زمینه آگاه سازی نقش خود را ایفا کنند و بر این پایه، در کشور می بایست شرایط به گونه ای فراهم شود که معلولان بتوانند در جامعه حضور پیدا کنند.

وی افزود: به نظر من آموزش و ایجاد مهارت‌ های شغلی به معلولان، ایجاد زمینه‌ های تأمین استقلال و فراهم سازی بیمه برای معلولین، فعالیت‌های هنری، مذهبی، ورزشی و اوقات فراغت برای معلولان و... می تواند از جمله اقدامات در جهت توانمندسازی معلولان به شمار رود.

حسینی در آخر ضمن تشکر از خیرینی که در این امر نیک همکاری کردند، گفت: خیرین همانند ستاره‌ای در آسمان می‌درخشند و اقدام آنان همواره شایسته تقدیر و قدردانی است. خیرین و نیکوکاران در همه لحظات و همه برنامه‌ها، چه بحث جهیزیه، چه بحث اهدای ویلچیر برای معلولین و ... همیشه کنار افراد مددجو بوده اند.

گفتنی است توزیع وسایل کمک توانبخشی و اهدای بسته‌های معیشتی نیز از دیگر خدماتی است که سرای محله صاحب الزمان ارائه می کند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار