معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

دانش‌آموز باید در محور تصمیمات مهم باشد

تبریز(پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در ایام کرونا، بر لزوم قرار دخالت دادن دانش‌آموزان در تصمیمات مهم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز باید در محور تصمیمات مهم باشد

کیانوش عطایی در آیین افتتاحیه سفیران سلامت دانش آموزی نواحی پنجگانه تبریز و تجلیل از برگزیدگان کشوری پویش مدافعان سلامت و پنجمین جشنواره سفیران سلامت در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن اشاره به حضور داوطلبانه 20 درصد مدارس استان در طرح سفیران سلامت دانش آموزی در کشور، گفت: دانش اموزان داوطلب برای سفیران سلامت با توجه به مسئولیتی که برایشان ابلاغ شده است، اجازه نمی دهند همسالان خود دچار مشکلات جسمی و حرکتی شوند و این دانش آموزان باید باید در راستای توسعه مهارت های اجتماعی خود و اطرافیانشان کوشا باشند تا جامعه ای رو به رشد داشته باشیم.

وی بر اهمیت رعایت بهداشت در ایام کرونا و بازگشایی مدارس تاکید کرده و افزود: رعایت بهداشت فردی در مجامع عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است. اضافه وزن دانش آموزان ما اشاره به کم تحرکی و یا عدم تحرک این افراد در دوران کرونا دارد. حضور سفیران سلامت در شورای دبیران از اهداف کلان سند تحول بنیادین است که باید دانش آموز در محور تصمیمات مهم باشد.

همچنین در این آیین رییس مرکز بهداشت شهرستان تبریز گفت: در رابطه با سلامت چند اصل تعلیم، تغییر بیماری ها و مشارکت و توانمند سازی مطرح است. در تعریف، سلامت، رفاه کامل روحی، جسمی و معنوی است.

احمد خسروشاهی در خصوص تغییر ساختار بهداشتی در قالب مجتمع های سلامت گفت: برای حفظ دستاوردهای گذشته و بهبود آن ها به دلیل تغییر سیمای بیماری در دنیا از بیماری های واگیر به غیرواگیر و آسیب های اجتماعی، باید سیستم بهداشتی توانمند و پاسخگو می شد.

وی با اشاره به پیچیدگی کار مشارکت گروه های مرجع در این کار را مهم دانست و توانمندسازی فردی و انتقال آموزه های سلامت به همسالان از طریف سفیران سلامت را یک امر سرمایه گذاری معرفی کرد که برنامه ای دراز مدت بوده و آینده دار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار