علی رمضانی:

جشنواره تجارب برتر اردویی و اردوگاهی یک عملیات بزرگ در حوزه تحول اردویی است

تهران(پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در بازدید از فرایند داوری جشنواره تجارب برتر اردویی اردوگاهی بر اهمیت استفاده از تجارب اردویی در نگارش دستورالعمل‌های اساسنامه اردویی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تجارب برتر اردویی و اردوگاهی یک عملیات بزرگ در حوزه تحول اردویی است

داوری حضوری آثار جشنواره تجارب برتر اردویی و اردوگاهی سراسر کشور به میزبانی شهر تهران طی روزهای ٢٠ و ٢١ آذرماه در اردوگاه شهید چمران در حال برگزاری است و امروز علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با حضور در اردوگاه چمران از روند داوری جشنواره، بازدید کرد.

وی با بیان اینکه سبک ادبی و آفرینش های ادبی یکی از شاخص های داوری یک اثر است گفت: در این جشنواره هدف ما قلم نیست قلم فقط یک ابزار است و باید به محتوا بیشتر از ادبیات توجه شود و برای انتقال محتوا و اندیشه از این تجربیات و نظرات باید در نگارش دستورالعمل ها بهره برد. در جشنواره تجارب اردویی، در اصل تاریخ نگاری مدنظر است چرا که همه این دلنوشته ها و خاطرات را می توان به عنوان اسنادی برای مستندسازی تاریخی آموزشی در حوزه اردوی و اردوگاهی دانست.

وی با تاکید بر اهمیت مستندسازی افزود: هر اردوگاه باید یک کتاب داشته باشد کتابی که بر اساس شاخصه های مستندسازی باشد نه صرفا شناسنامه ای از اردوگاه، تا با این مستندسازی، نتیجه این جشنواره نیز به نحوی باشد که پایه یک کار بزرگ تر باشد. کار جشنواره زمانی به پایان می رسد که کتاب آن نیز تکمیل شود تا در آینده علاوه بر منابعی چون اساسنامه و دستورالعمل ها این کتاب ها نیز مطالعه و مورد استفاده واقع شود و همه عوامل اردوگاهی با مطالعه کتاب از آن استفاده بهینه کنند.

رمضانی امضاء اساسنامه اردوگاهی توسط ریاست جمهوری را مهم برشمرد و تاکید کرد: این اتفاق پس از سال ها، برای اولین بار افتاده است و در پی آن باید دستورالعمل اردویی را در بخش های: اردوگاه به عنوان پارک علم و فناوری، نیروی انسانی، مالی، فعالیت ها و فضاهای پرورشی نگاشت. که برای نگارش این دستورالعمل ها می توان از خروجی این جشنواره استفاده کرد. و در این راه باید به محتوا آثار بیشتر توجه شود و از این تجربیات و نظرات در نگارش دستورالعمل ها بهره برد.

وی هدف اصلی اردوها را مهارت آموزی به دانش آموزان برشمرد و گفت: این جشنواره یک عملیات بزرگ در حوزه اردوگاه است که از آن باید در راستای اهداف مهارت آموزی و تحول اردویی استفاده کرد. تجارب به دست آمده از آثار این جشنواره باید به عنوان یک خروجی مطلوب در اختیار تمام مدیران و بخش های اردویی قرار گیرد و از مقالاتی که در قالب خود می توانند ما را به اهداف اردویی نزدیک تر کنند بسیار حائز اهمیت هستند و باید به آن ها توجه ویژه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار