حسینی: پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش استثنایی اجباری و از بدو تولد است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان خراسان شمالی با حجت‌الاسلام نوری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش استثنایی اجباری و از بدو تولد است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این دیدار با بیان اینکه سند جامع راهبردی آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است گفت: اهداف راهبردی سند تحول بنیادین ارتقای کیفیت، تعمیق هویت دانش آموزان، بسط عدالت، توسعه مشارکت، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و تعلیم و تربیت متوازن دانش آموزان در ساحت های ششگانه است.

وی با بیان اینکه زیر بنای ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین، ساحت اعتقادی و دینی است گفت: قرآن، عترت و نماز حکم قنات را در آموزش و پرورش دارند و در دل نظام تعلیم و تربیت جاری و ساری هستند.

معاون وزیر با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است و برای گسترش عدالت ترجیحی بوجود آمده است گفت: در بین ۵۴ کشور اسلامی عضو آیسسکو هیچکدام به صورت ویژه به دانش آموزان استثنایی نپرداخته اند و از برکات نظام جمهوری اسلامی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که خدمات ویژه ای را به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌کند. پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه از زمان آغاز به کار سازمان تاکنون ۱۸ برابر افزایش یافته است.

حسینی یکی از برنامه های گسترده آموزش و پرورش استثنایی را سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان دانست و گفت: استان خراسان شمالی جزو استان های برتر در زمینه پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی است.

وی با بیان اینکه پیش دبستانی در آموزش و پرورش استثنایی اجباری و از بدو تولد است گفت: سال گذشته ۳۱.۵ درصد ارائه خدمات توانبخشی به نوآموزان پیش دبستانی و ۵۱ درصد به دانش آموزان ابتدایی افزایش داشته است.

حسینی با بیان اینکه ۸۱۰ مرکز ویژه اختلالات یادگیری در کشور وجود دارد گفت: یکی از خدمات سازمان آموزش و پرورش به آموزش و پرورش عادی ارائه خدمات تخصصی به دانش آموزان دیر آموز از طریق مراکز ویژه اختلالات یادگیری است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه در ایام کرونا خیرین ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم اهدا کردند گفت: استان خراسان شمالی از جمله استان های پیشرو در زمینه تامین تجهیزات هوشمند آموزشی است و در سال جاری ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای تامین این تجهیزات به استان خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت.

حسینی در پایان گفت: تمامی نیاز دانش آموزان استثنایی استان خراسان شمالی به تجهیزات توان بخشی با تخصیص دومیلیارد تومان اعتبار مرتفع خواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست از برگزیدگان قرآنی استان خراسان شمالی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار