قدرت خرید مواد غذایی از سوی مردم بسیار کم شده‌است

تهران (پانا) - قیمت انواع مواد غذایی روز به روز افزایش می‌یابد و این مردم هستند که هر روز سبد خریدشان کوچک‌تر و قدرت خریدشان کمتر می‌شود. در این میان کالاهای اساسی از جمله برنج به شدت افزایش قیمت داشته است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
قدرت خرید مواد غذایی از سوی مردم بسیار کم شده‌است

به گزارش ایسنا، سید حسینعلی شرف‌زاده، رئیس اتحادیه برنج و عمده‌فروشان مواد غذایی مشهد، در خصوص وضعیت کنونی قیمت برنج در بازار اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو برنج طارم پنج ستاره ممتاز ۵۸ هزار تومان، قیمت برنج شیرودی بین ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان و قیمت برنج پاکستانی درجه یک بین ۲۵ تا ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: قیمت برنج ایرانی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است؛ این در حالی است که قیمت برنج پاکستانی کمتر از پنج درصد یا به عبارتی افزایش چشمگیری نداشته است.

رئیس اتحادیه برنج و عمده‌فروشان مواد غذایی مشهد تصریح کرد: کمبودی در عرضه برنج خارجی و ایرانی در بازار استان وجود ندارد اما افزایش قیمت آن سبب کاهش تقاضا شده است.

شرف‌زاده با اشاره به تاثیر توزیع برنج‌ در وضع موجود بازار بیان کرد: با توزیع مناسب برنج می‌توان سبب بهبود وضع بازار و سهولت دسترسی مصرف‌کنندگان به برنج خارجی حتی در حاشیه شهر شد.

وی ادامه داد: اخیرا قیمت ماکارونی افزایش پیدا نکرده اما افزایش قیمت مواد اولیه و بسته‌بندی سبب افزایش قیمت ماکارونی و کاهش مصرف آن خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف برنج و عمده فروشان مواد غذایی مشهد قیمت انواع ماکارونی در سال جاری عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰‌ گرمی از ۶۸۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان است.

شرف زاده اظهار کرد: قیمت رب گوجه‌فرنگی نیز حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار