اتاق تهران عضو ناظر کمیسیون حقوق تجارت بین‌الملل سازمان ملل متحد شد

تهران (پانا) - کمیسیون حقوق تجارت ‌بین‌الملل سازمان ملل متحد (آنسیترال)، یک کرسی خود را به اتاق تهران به عنوان عضو ناظر اختصاص داد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اتاق تهران عضو ناظر کمیسیون حقوق تجارت بین‌الملل سازمان ملل متحد شد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران ، طبق اعلام کمیسیون حقوق تجارت بین‌الملل سازمان ملل متحد (آنسیترال)، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در آنسیترال صاحب کرسی شد. این کمیسیون به عنوان رکن اصلی سازمان ملل در زمینه قانونگذاری در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی فعالیت دارد و مهمترین نهاد قانون گذار در این حوزه در سطح جهان است.

آنسیترال با استقرار در دو مقر سازمان ملل متحد به فعالیت‌هایی از جمله قانونگذاری، بررسی و تدوین قواعد و کنوانسیون‌های حقوقی حقوق تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی و ... می‌پردازد و اعضای آن متشکل از دولت­ های عضو و سازمان­ های ناظر است.

اتاق بازرگانی تهران در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی به دعوت وزارت امور خارجه، در جلسات اولیه بررسی اسناد حقوقی و پیشنهادی کارگروه سوم آنسیترال در باب حل‌وفصل اختلافات دولت سرمایه‌گذار، مشارکت کرد و در ادامه به واسطه ارائه نظرات تخصصی خود در موضوع مذکور، برای همراهی هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در جلسات این کارگروه در وین در کنار سایر نمایندگان اعزامی از وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری به این جلسات اعزام شد. پس از آن نیز با شیوع پاندمی کرونا، در کلیه جلسات این کارگروه­ و نیز کارگروه دوم که به صورت مجازی برگزار شد، حضوری فعال داشت.

اتاق تهران با عضویت در این کمیسیون، در کنار اتاق بازرگانی بین­ المللی (ICC)، اتاق وین و اتاق استکهلم از معدود اتاق­‌هایی است که از طرف بخش غیردولتی کشور‌های جهان صاحب کرسی مستقل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار