هفته پژوهش، فرصتی مغتنم برای تقدیر از تلاش‌های ارزنده پژوهشگران است

تهران (پانا) - به مناسبت هفته پژوهش، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پیامی صادر کرده و تاکید کرد هفته پژوهش، فرصتی مغتنم برای تقدیر از تلاش‌های ارزنده پژوهشگران است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هفته پژوهش، فرصتی مغتنم برای تقدیر از تلاش‌های ارزنده پژوهشگران است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، متن پیام سید مجتبی هاشمی بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه اهمیت پژوهش در ابعاد گوناگون پیشرفت‌های بشری بر کسی پوشیده نیست و پژوهش بعنوان یکی از محورهای اساسی نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشورها که می‌تواند منجر به دانایی و توانایی جامعه در ابعاد مختلف شده تا زمینه‌ساز آینده‌ای درخشان برای کشور باشد، مطرح شود.

حوزه پژوهش بستر مناسبی برای مشارکت فرهنگیان در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف، مساله‌یابی و چالش‌های فراروی نظام تعلیم و تربیت است و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی و استفاده از نتایج طرح‌های کاربردی در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی می‌تواند نقش بسیار مهمی در شتاب بخشیدن به حرکت رو به رشد و تعالی این نظام داشته باشد.

مقام معظم رهبری، در راستای حرمت گذاشتن به جایگاه علم و تحقیق و ارج نهادن به پژوهشگران بیان کردند: پیشرفت و عزت کشور در گروی تلاش در زمینه علم و پژوهش است و تاکید می‌کنند که پژوهش و تحقیق در نظام‌های آموزشی دنیا رکن اساسی و مایه بقای آن است و شاخص رشد و یا عقب ماندگی هر مجموعه آموزشی و تحقیقی، به چگونگی و جایگاه پژوهش آن برمی‌گردد، این تعابیر که نشأت گرفته از تعالیم دینی است، نشان دهنده این نکته است که پژوهش از جایگاهی والا برخوردار بوده و پژوهشگران باید در انجام این عمل مقدس، تلاش وافی مبذول داشته و همواره به انجام آن اهتمام ورزند.

بدون تردید دستاوردهای قابل توجه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در حوزه پژوهش، مرهون همت والای معلمان با انگیزه و علاقه‌مند به پژوهش و دانش‌آموزان ساعی و خلاق و هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای تقدیر از تلاش‌های ارزنده آنان در این عرصه است.

اینجانب بر خود واجب می‌دانم فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری را به همه فرهنگیان فرهیخته و دانش‌آموزان پژوهنده استان تبریک عرض کرده و از درگاه خداوند متعال سلامتی و توفیق روزافزون ایشان را خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار