برگزاری اختتامیه اولین جشنواره مسابقات استعدادی سلاله تلنت در اصفهان

اصفهان ( پانا) - همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب (ع) و هفته پژوهش اختتامیه اولین جشنواره سلاله تلنت در پایگاه علمی پژوهشی سلاله برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه اولین جشنواره مسابقات استعدادی سلاله تلنت در اصفهان

مهدی نفیسی مهر، مسئول اولین جشنواره استعدادیابی سلاله تلنت در مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه نوجوان به دیده شدن نیاز دارد و ما باید در مجموعه‌های فرهنگی بتوانیم با فراهم آوردن بسترهایی سالم، این امکان را فراهم آوریم تصریح کرد: قصد داریم این مسابقات را در سال‌های آینده نیز بین نوجوانان سادات سلاله و حتی دیگر مجموعه‌های علمی و دانش آموزی سطح کشور، ادامه دهیم.

نفیسی مهر با تأکید بر جذابیت مسابقه و رقابت برای نسل نوجوان، خاطرنشان کرد: یکی از بسترهایی که دانش آموزان می‌توانند آموخته‌های خود را به نمایش بگذارند، قالب مسابقه و رقابت است.

وی با بیان اینکه این مسابقات با هدف بازخوردگیری از کلاس‌های استعدادی پایگاه علمی پژوهشی سلاله در قالب یک برنامه جذاب و هیجان انگیز برگزار شد، عنوان کرد: سلاله تلنت، یک رقابت پرهیجان از آموخته‌های کلاس‌های استعدادی دانش آموزان این پایگاه، در قالب چهار رشته برنامه نویسی، کلیپ سازی، رباتیک و نانو تکنولوژی برگزار شد.

مسئول اولین جشنواره سلاله تلنت ادامه داد: در اولین دوره این جشنواره ۶ نفر از دانش آموزان در رشته برنامه نویسی، ۲ نفر در رشته کلیپ سازی، ۳ گروه ۳ نفره در رشته رباتیک و ۵ گروه ۴ نفره در رشته نانوتکنولوژی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

محمد دیانی در این جلسه گفت: در جامعه اکنون فضای ناامیدی و خستگی حاکم شده است و باعث شده که ما فکر کنیم خیلی از وعده ها قابل انجام نیست و خیلی از موفقیت ها قابل دسترسی نیست. در نتیجه این فضا اجازه نمی دهد به مواردی مثل امید و پیروزی فکر کنیم، مخصوصا در نسل جوان. برای حل این مشکل ما باید دستمان را در دست خدا و اهل بیت بگذاریم و راهبرد درست را پیدا کنیم. با توکل به خدا و ذکر و نام و یاد او می توانیم به سمت بالا و موفقیت حرکت کنیم و از ناامیدی دور شویم. وقتی می گوییم ذکر خدا را بگویید منظور این است که در همه حال و در همه شرایط به یاد خدا باشیم.

علی خواستی هم گفت: رشته‌هایی مثل ربات، نانو تکنولوژی و برنامه نویسی می تواند آینده ما را بسازد. البته باید شناسایی شود که چه مسائلی وجود دارد و می توانیم نسبت به آنها اقدام کنیم. اگر کسی انگیزه دینی، ایمان و قوت دینی درونش باشد نسبت به این مسائل که در این عالم وجود دارد، بی تفاوت نخواهد بود.

در این مراسم که با حضور کلیم الله بابایی؛ مسئول مدارس استعدادهای درخشان استان اصفهان و چند تن از افراد سرشناس علمی شهر اصفهان برگزار شد، از مربیان شرکت کننده و همچنین نفرات برتر با اهدای لوح یادبود، مدال‌های نمادین و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: نوید عسگریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار