قول سرپرست معاونت هنری ارشاد قبل از اینکه دستیار وزیر شود چه بود؟

تهران (پانا) ) - صبح روزی که «محمود شالویی» هنوز سرپرستی معاونت هنری را برعهده داشت، در پاسخ به پیگیری های پانا درباره سرانجام وضعیت هنرستان‌های زیرمجموعه وزارت ارشاد و برنامه‌هایی که وی برای کیفی سازی این مدارس در دست داشت، گفته بود که قول داده است این هنرستان‌ها ارتقا کیفی پیدا کنند و می‌کنند اما دقیقاً همان شب وی به‌عنوان مدیرکل حوزه وزارتی و دستیار وزیر ارشاد منصوب شد و مسئولیت معاون هنری وزارت ارشاد به «محمود سالاری» رسید.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
قول سرپرست معاونت هنری ارشاد قبل از اینکه دستیار وزیر شود چه بود؟

در بدو حضور وزیر ارشاد، خبر حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره وابسته به حوزه هنری با واکنش‌های زیادی روبر شد و اگرچه روابط عمومی حوزه هنری این تصمیم را فقط برای یک سال و باهدف بازبینی و تقویت آموزشی عنوان کرد، اما سابقه تصمیم‌گیری‌هایی از این دست مانع پذیرش این توجیه شد. همچنین چند سال پیش سوره2 بسته شد و رشته موسیقی از هنرستان موسیقی حذف شد.
در همان زمان‌ها بود که «محمود شالویی» به‌عنوان سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد انتخاب شد و در لیست برنامه‌هایش رسیدگی به وضعیت هنرستان‌های زیرمجموعه وزارت ارشاد را ازجمله اولویت‌های این مجموعه عنوان کرد.
هنرستان‌ها در ایران اگرچه با ضوابط وزارت آموزش‌وپرورش کار می‌کنند اما برخی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و بخشی هم غیردولتی است که با مراکز مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند، بخش دیگر هم دولتی هستند.

ارتقا کیفی آموزش محدود و منحصر به یک ماه یا دوماه نمی‌شود و من قول داده‌ام این آموزشگاه‌ها ارتقا کیفی پیدا کنند و می‌کنند


برای ارتقا کیفی هنرستان قول داده‌ام
مدیرکل حوزه وزارتی در گفت‌وگو با پانا گفت: «ارتقا کیفی آموزش محدود و منحصر به یک ماه یا دوماه نمی‌شود و من قول داده‌ام این آموزشگاه‌ها ارتقا کیفی پیدا کنند و می‌کنند.»
وی افزود: «بخشی از این ارتقا کیفی در آموزش است و بخشی در استفاده از نیروهای آموزشی کارآمد برای آموزش و بخشی مربوط به کتب و منابع آموزشی است. همچنین فضا و مجموعه عوامل در کنار هم باید دیده شوند و اتفاقاً فعالیت‌های بسیار جدی در دستور کار اداره آموزش فرهنگی و هنری ما که عملاً متولی هنرستان‌های هنرهای زیباست قرارگرفته است و در کنار افزایش کمی، موضوع کیفی این مدارس در دست بررسی است.»
اضافه شدن 10 هنرستان به هنرستان‌های ارشاد
شالویی عنوان کرد: «اکنون 10 هنرستان هم به هنرستان‌های ما اضافه می‌شود و یک وضعیت خوبی را در آینده نزدیک خواهیم داشت.»
وی درباره فعالیت و آموزش دختران در عرصه موسیقی گفت: «از مهم‌ترین هنرستان‌های موسیقی که در کشور داریم چه در شهر تهران و چه در اصفهان مربوط به خانم‌ها و دختران است که آنجا آموزش می‌بینند.»

ما بحث خانم و آقا را در موضوع آموزش موسیقی نداریم و مسئله توانمندی و انگیزه و میزانی که خود فرد می‌تواند مؤثر باشد در این عرصه برای ما اهمیت دارد


توسعه کمی وکیفی هنرستان‌ها پسر و دختر ندارد
محمود شالویی اظهار کرد: «بطور کلی توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها هم شامل هنرستان‌های پسران است و هم شامل حال هنرستان‌های دختران است. در این موضوع هیچ‌گونه تمایزی میان دختران و پسران وجود ندارد.»
در آموزش موسیقی خانم و آقا نداریم
وی اظهار کرد: «ما بحث خانم و آقا را در موضوع آموزش موسیقی نداریم و مسئله توانمندی و انگیزه و میزانی که خود فرد می‌تواند مؤثر باشد در این عرصه برای ما اهمیت دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار