شالویی خبر داد:

شالویی: نظر رهبری درباره نشان دادن ساز اجرا می‌شود

قیمت‌های بلیت کنسرت کیش زیر نظر وزارت ارشاد نیست

تهران (پانا) - سرپرست هنری وزارت ارشاد درباره حضور خواننده معروف ترکیه‌ای در کیش گفت که باید از مسئولین کیش پرسش شود علی‌رغم اینکه وزارت ارشاد هم در جریان این موضوع هست.

کد مطلب: ۱۲۳۷۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
شالویی:  نظر رهبری درباره نشان دادن ساز اجرا می‌شود

محمود شالویی، سرپرست هنری وزارت ارشاد در جمع خبرنگاران درباره نحوه برگزاری ساماندهی اعزام به اکسپوها از سوی وزارت ارشاد گفت: برای حضور گروه‌های هنری نه در اکسپو بلکه در همه نمایشگاه‌های بین‌المللی باید ببینیم گروه‌ها را به چه منظور و هدفی اعزام می‌کنیم گاهی در برنامه‌ها بوده که برای حمایت و تشویق بوده یا مربوط به موضوع خاصی بوده که آن گروه هنری اعزام شده است. برای اعزام گروه‌های هنری و فرهنگی به خارج از کشور باید سازوکاری در نظر بگیریم.
پررنگ‌ترین حضور در اکسپوهای جهانی را وزارت ارشاد و رودکی دارد
وی با اشاره به اینکه باید بخش رسانه‌ای اکسپوها هم فعال باشد تا انعکاس پررنگ ایران منتقل شود مهم است اما نکته مهم این است که مدیریت برگزاری این اکسپوها بر عهده ما نیست و ما فقط بخشی از این کار هستیم ولی اطلاعات و آمار ما نشان می‌دهد که بخش‌های دیگر مانند وزارت ارشاد و رودکی فعال نیست و البته ما هم باید حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.
شالویی درباره اطلاع‌رسانی در خصوص آمارها گفت: برای اکسپوهای آینده باید فرصتی جهت تهیه یک برنامه مفصل داشته باشیم و آمارها را متولیان برگزاری اکسپو در ایران باید به‌صورت شفاف اعلام کنند.
محمود شالویی همچنین درباره مباحث مالی موسیقی نواحی گفت: برای ارائه اسناد مالی نگرانی نداریم و به اداره کل موسیقی و جشنواره هم اعلام کرده‌ام که این جشنواره اسناد خودش را سریع‌تر آماده کند و در اختیار رسانه‌ها بگذارد.
وی درباره تعیین تکلیف مدیریت دفتر موسیقی گفت: هیچ موضوعی در معاونت هنری وزارت ارشاد بلاتکلیف و نابسامان نیست و هیچ کاری در این حوزه به دلیل نبود مدیر روی زمین نمانده است. موسیقی اکنون به سرپرستی آقای اله یاری اداره می‌شود و تعدادی از افراد را بررسی کردیم و 6 نفر انتخاب شدند و صحبت شد و از بین آن‌ها 2 نفر به وزیر محترم ارشاد معرفی شده است. البته خودم هم از آقای الهیاری درخواست کردم مسئولیت را همچنان داشته باشند چون جشنواره موسیقی فجر را داریم و تا تعیین تکلیف مدیریت دفتر موسیقی ایشان زحمت مدیریت کار را می‌کشند.
سرپرست معاونت هنری درباره آماده شدن زیرساخت‌های موسیقی صحنه‌ای و کنسرت‌ها گفت: یکی دوماه است زیر ساخت ها آماد شد و از اول آذرماه اعلام کردیم که مجوزها را بیایند بگیرند و هیچ مشکلی برای متقضیان جهت گرفتن مجوز موسیقی صحنه ای وجود ندارد.
قیمت‌های بلیت کنسرت کیش زیر نظر وزارت ارشاد نیست
شالویی عنوان کرد: هفته گذشته با مدیران سالن ها و تهیه کنندگان جلسه ای داشتیم و به این توافق رسیدیم که قیمت بلیت ها اگر چه با تغییر شرایط جامعه امکان مبنا قراردادن قیمت های گذشته نیست اما قرار شد رقم نه خیلی بالا برود که امکان حضور متقاضیان اصلی سلب شود و نه آنقدر قیمت پایین باشد که مدیران سالن ها متضرر شوند و بزودی قیمت های نهایی اعلام خواهد شد.
شالویی درباره قیمت های سرسام آور بلیت های کنسرت ها در کیش گفت: ما درباره آن بخش مسئولیتی نداریم و فقط درباره آنجایی که مجوز دهیم نظر و نظارت داریم اما درباره قیمت های بلیت در کیش منطقه آزاد کیش تعیین می کند.
آیا الیاس یالتین تاش در کیش کنسرت برگزار می‌کند
درباره آمدن الیاس یالتین تاش (آهنگساز، خواننده و ترانه‌سرای ترکیه‌ای) در ترکیه گفت: ما در جریان درخواست وی برای حضور در ایران هستیم اما درباره انجام شدن یا نشدن این کنسرت باید با مسئولین کیش صحبت شود.
هیچ‌کسی برخلاف نظر رهبری عمل نمی کند
شالویی درباره نظر رهبری و نشان دادن ساز در رسانه ها که هفته گذشته خبری شد گفت: یقینا مبنای فعالیت همه ما نظر مقام معظم رهبری است. و صد در صد آنچه نظر مقام معظم رهبری است باید انجام شود و هیچ کسی به خودش اجازه نمی دهد که مقابل نظر وی نظر دیگری بدهد.
وی درباره نهادهای موازی درحوزه موسیقی گفت: ما هیچگاه با فشاری روبرو نبوده ایم و درباره تلویزیون هم ما نمی توانیم نظر بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار