در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

پرستاری؛ از ایثار جان تا جان‌بخشی به دیگران

قم(پانا)- پرستاری در واقع بخشش عاشقانه جان است تا دیگران بتوانند حیاتی دوباره پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پرستاری؛ از ایثار جان تا جان‌بخشی به دیگران

پرستاری مهارتی همراه با عشق و ایثار و از خود گذشتگی است که روز گرامیداشت آن، با سالروز میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) گره خورده و عجین شده است.
برای آشنایی بیشتر با فراز و نشیب حرفه پرستاری با «زهره سلیمانی» از پرستاران باسابقه بیمارستان ها و مراکز درمانی قم به گفتگو نشستیم.
چند سال سابقه دارید و در حل حاضر در کدام بیمارستان هستید؟
«۱۷سال سابقه دارم و فعلا در بخش آی سی یو بیمارستان حضرت معصومه(س) مشغول به خدمت هستم»

چطور شد که پرستار شدید؟
«من از اول به رشته های بیمارستانی علاقه داشتم. در کنکور هم با کمال میل پرستاری رو انتخاب کردم و همان سال اول قبول شدم.»

از شغلتان راضی هستید؟
«مشکلات زیادی داریم ولی راضی هستم، همین که در بهبود حال یک بیمار موثر هستم و کمک می کنم، باعث انگیزه و تحمل این مسیر سخت می شود.»

نوبت های کاری شما به چه شکلی هست؟
«شیفت های ما در گردش هست یعنی هم صبح داریم هم عصر کاری هم شب کاری.»

وقتی به بهبود حال یک بیمار کمک می کنید چه حسی دارید؟
«این که خدا با ماست و می تواند در مشکلات کمک مان کنه باعث میشود دلگرم و خوشحال بشویم. اینکه فرد بیماری پس از چند روز با مراقبت ما بهبود پیدا می کند بهترین پاداش برای ما محسوب می شود.»

سختی ها و مشکلات شغل پرستاری چیست؟
«سختی های شغل ما زیاد هست شب کاری، بی خوابی، از لحاظ مالی و معیشتی دچار مشکل هستیم. واقعا جای این را دارد که مسئولین توجه بیشتری به پرستاران کنند، فرصت رسیدگی به خانواده و فرزندان کم هست و تعطیلات هم نداریم ولی همانطور که گفتم، راضی هستیم.»

موقع کرونا بعضی از مردم از پرستارها دوری می کردند. برای شما اتفاقی نیفتاد؟
«نه اتفاقا برعکس. تمام بستگان و آشنایانی که اطلاع داشتند من پرستار هستم، زنگ میزدند و خسته نباشید می گفتند. از اوضاع کرونا می پرسیدند و هرکس من را می دید و متوجه می شد پرستار هستم تقدیر و تشکر می کرد.»

شغل شما بر خانواده چه تاثیری دارد؟
«اینکه خیلی اوقات کنار بچه ها نیستیم، حتی در عید و تعطیلات و در همه ایامی که اکثر مشاغل تعطیل هستند، ما سر کار هستیم باعث ناراحتی خانواده و فرزندانم می شود و واقعا ناراحت کننده است، وقتی فرزندانم بیمار می شوند فرصت رسیدگی مناسب به آنها را ندارم و زمان بسیار کمی برای پیگیری تحصیلی آنها دارم.»

چه وقتی از پرستاری واقعا لذت می برید؟
«یکی از قشنگ ترین و شیرین ترین لحظات ما احیاء بیمارانی است که دچار ایست قلبی شده اند، از مهارت های پرستاران همین هست و بارها شده بیمارانی در حال مرگ بودند و زندگی شان به لطف خدا و کمک همکاران برگرداندیم. این واقعا زیباترین لحظه هست و با کلمات قابل توصیف نیست.»

پرستاری را چگونه توصیف می کنید؟
«پرستاری شغلی هست که اگر عاشقش نباشی خیلی زود خسته میشی، پرستاری از خود گذشتگی محض هست، جان می دهی تا دیگران جان ندهند.»

گفت و گو: تینا سبحی منعم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار