سیستان و بلوچستان معدن سنگ‌های گرانیتی و مرمر

تهران (پانا) - اداره صمت سیستان و بلوچستان خبر داد این استان بزرگترین معادن سنگ‌های ساختمانی و مرمر را داراست.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان معدن سنگ‌های گرانیتی و مرمر

به گزارش ایسنا، داود شهرکی عنوان کرد: ذخایر قطعی سنگ‌های تزئینی و نما شامل گرانیت، مرمر، تراورتن و مرمریت یافت شده این استان 236میلیون و 649هزار تُن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه بیان کرد: از جمله سنگ‌های ساختمانی سیستان و بلوچستان می توان به سنگهای گرانیت اشاره کرد که بیشترین ذخیره آن در جنوب و جنوب شرق استان واقع شده است.

شهرکی گفت: 28 فقره از معادن سیستان و بلوچستان مربوط به معادن سنگهای گرانیتی است و این استان به علت دارا بودن یکی از بزرگترین توده های گرانیتی کشور(باتولیت زاهدان)به طول 100کیلومتر و عرض حدود 20کیلومتر امکان راه اندازی صدها معدن سنگ گرانیت را دارد.

وی خاطرنشان کرد: از 60نوع ماده معدنی در کشور 25نوع آن در 330معدن سیستان و بلوچستان یافت می شود.

شهرکی افزود: سیستان و بلوچستان از منظر ساختار زمین شناسی خاستگاه مناسبی برای انواع مواد معدنی است به طوری که تنوع کانی های معدنی شناسایی شده در آن نشان دهنده استعداد بالقوه در این بخش است.

وی تاکید کرد: سهم قابل توجه معادن و ذخائر معدنی در شکل گیری صنایع استان اهمیت بخش معدن را به عنوان زیر ساخت توسعه و تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ و پایدار نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۴۰۰معدن گنجینه بزرگی از مواد معدنی است که سرمایه‌گذاران بویژه بنگاههای بزرگ اقتصادی می‌توانند با نگاه ویژه‌ای به این منطقه از ظرفیت های فراوان آن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار