معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

برگزاری اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جدید به‌صورت ترکیبی در دستور کار است

کرمان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه اردوهای راهیان نور گفت برگزاری اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی 1401-1400 به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جدید به‌صورت ترکیبی در دستور کار است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، صدیقه مرادی گفت: هدف اصلی اردوهای راهیان نور، زنده کردن یاد شهدا در دل ها و جان های افراد جامعه است؛ این بدین معنی نیست که صرفا اظهار علاقه به شهدا کنیم؛ باید این علاقه در عمل و زندگی انسان هم تبلور یابد، کسی که یاد شهدا در دلش زنده‌ باشد درمی‌یابد که باید راه شهدا را ادامه دهد و وظیفه‌اش را در مقابل این امانت عظیمی که با خون این همه شهید به دست‌ آمده بشناسد و در راستای ترویج فرهنگ شهادت همت گمارد.

وی افزود: نیاز است که از فرصت اردو‌های راهیان نور بهره ببریم و پیام شهدا را منتقل کنیم؛ باید راه و رسم شهدا را به عنوان الگوهایی معرفی کنیم که از همه چیز خود گذشتند تا حرف امامشان زمین نماند و درخت این انقلاب را با خون خودشان آبیاری کردند، در همین زمینه با مشورت ها و صحبت هایی که با پیشکسوتان و فعالان جبهه‌ فرهنگی انقلاب شده، اولویت‌هایی برای رویکرد اصلی در برگزاری اردو‌ها پیشنهاد شده که خوب است مطالعه و در برنامه‌ها و فعالیت‌ها در نظر گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: «توسعه فرهنگ ایثار و شهادت»، مهمترین راهبرد ماست و «اردوهای راهیان نور» مهم ترین بستر توسعه این فرهنگ است.

مرادی اظهار کرد: هیچ فعالیتی در فضای مجازی نمی تواند جای فعالیت‌های حضوری را بگیرد و تجربه عینی نیز بسیار بالاتر از فضای مجازی است، با حضور دانش آموزان در مناطق مختلف جنگ، دانش آموزان صحنه های جنگ را از نزدیک می ببینند و بهتر فضای جبهه و جنگ را درک می کنند.

وی تصریح کرد: کرونا با وجود مشکلاتی که دارد، دستاوردهایی نیز به همراه داشته، بیش از این که یک تهدید باشد یک فرصت بوده و ما شاهد هستیم که فضای جهانی نیز در شرایط کرونایی به سمت آموزش های مجازی حرکت می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به بخشی از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت و کاربرد فضای مجازی، اظهار کرد: باید رویکرد ما در اردوهای راهیان نور کاملا مشخص باشد. اینکه آیا اردوها حضوری باشد یا ترکیبی و یا کاملا مجازی، بنابراین این موضوع باید در دستورالعمل های مربوط لحاظ شود.

مرادی خاطرنشان کرد: سال قبل در زمان برگزاری اردوهای راهیان نور که در فضای مجازی انجام شد، محتوای ارزشمندی از سوی آموزش و پرورش تولید شد و خانواده های بسیاری نیز از محتواهای ارائه شده در فضای مجازی، بهره مند شدند.

وی ادامه داد: ظرفیت اردوهای «شمیم نور» نیز بسیار گسترده است که باید بیش از پیش از آن بهره مند شویم چون هزینه این اردوها بسیار ناچیز است، اما اثر تربیتی خوبی در زمینه تقویت غرور ملی بین نوجوانان و کودکان دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: رعایت نکات بهداشتی در برگزاری اردوها امری مهم است و این موضوع به شدت باید مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به تعطیلی دو ساله اردوهای راهیان نور، گفت: تلاش برای برگزاری اردوها از شاخصه های انقلابی بودن است. بنابراین دست اندر کاران اردوها، مشمول لطف الهی می شوند، رویکرد ما در آغاز «اردوها باید آرام، تدریجی و با اولویت سلامت دانش آموزان» باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان بر صرفه جویی هزینه ها در جریان اردوهای راهیان نور تأکید و اظهار کرد: برگزاری هر گونه اردوی راهیان نور باید با هماهنگی کامل مرکز کنترل اردویی انجام و مجوزهای لازم قبل از برگزاری دریافت شود.

مرادی بر ضرورت برگزاری اردوها در استان تأکید و اذعان کرد: در اسرع وقت ستادهای راهیان نور تشکیل و رویکردهای اردویی، اعم از حضوری، ترکیبی و یا مجازی تعیین شود. در اردوهای ترکیبی برنامه ها باید به گونه ای تنظیم شود که سایر دانش آموزان نیز بتوانند فرآیند اردویی را به صورت زنده از شبکه شاد مشاهده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در رویکرد اردوهای راهیان نور اصل بر برگزاری حضوری است، اما اردوهای ترکیبی و مجازی نیز در دستور کار است، زمان شروع اردوهای راهیان نور از 15 آذر 1400 تا 20 اردیبهشت 1401 هست که حضوری بودن اردوها منوط به فعال شدن سایت مربوط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار