مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان:

دستاوردها و خلاقیت‌های کم توانان برای ما باعث افتخار است

گلستان (پانا) - گرامیداشت روز جهانی معلولان در گلستان با شعار رهبری و مشارکت افراد با ناتوانی در جهان پایدار، در دسترس و فراگیر در پساکرونا با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردها و خلاقیت‌های کم توانان برای ما باعث افتخار است

در ابتدای این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: محدودیت های افراد به دلیل این نیست که خداوند آنها را دوست ندارد، بلکه آنها مورد توجه و عنایت پیوسته خدا در ابعاد دیگری قرار گرفته اند که ما از آنها بی خبریم. در جشنواره ها و نمایشگاه هایی که در سطح استان و شهرستان برگزار می‌شود، ما شاهد دستاوردها و خلاقیت‌های این افراد که به آنها افراد دارای محدودیت می‌گوییم هستیم و این باعث افتخار بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش است.

احسان گوهری راد در ادامه بیان کرد: هرگاه خلاقیت این دانش آموزان را مشاهده می‌کنم، انگیزه ام برای زندگی و فعالیت بیشتر می‌شود، زیرا محدودیت های ما نباید مانع از رشد و شکوفایی استعدادهای ما شود.

ر ادامه این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان گفت: شعار امسال ما رهبری و مشارکت افراد با ناتوانی در جهان پایدار، در دسترس و فراگیر در پساکرونا است.

عباس خانعلی تاکید کرد: کودکانی به عنوان کودکان استثنایی شناخته می‌شوند که ضریب هوشی آن‌ها دو انحراف بالاتر یا پایین‌تر از سایر کودکان باشد. این کودکان به خدمات آموزشی ویژه و حمایت‌های گسترده نیاز دارند تا از کل استعداد خود استفاده کنند. آن‌ها به دریافت خدمات آموزشی نیازمند هستند، چون اکثرا در یک یا چند مقوله با یکدیگر تفاوت دارند. آن‌ها ممکن است کم توانی، ناتوانی‌های یادگیری، آشفتگی‌های هیجانی، ناتوانی‌های جسمی، اختلال‌های گفتار و زبان، آسیب شنوایی یا آسیب دیداری داشته باشند یا در مقابل سرآمد و بسیار با استعداد باشند.

وی در پایان گفت: محدودیت های این کودکان مانع گام برداشتن آنها به سوی رشد و کمال نشده است، بلکه روز به روز پیشرفت کرده و به سوی اهداف والای خود حرکت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار