در افتتاحیه سفیران سلامت دانش‌آموزی شهر تهران مطرح شد:

هدف تشکل‌های سفیران سلامت دانش‌آموزی، انتقال اطلاعات بهداشتی از طریق همسالان است

برنامه سفیران سلامت ۳ استراتژی دارد، که شامل آموزش، پیشگیری و پژوهش است

تهران (پانا) - سرپرست مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امنیت و سلامتی از نعمت‌های بزرگ خداوند هستند، بر اهمیت ارتقای سلامت کودکان ونوجوانان که از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین هستند تاکید کرد و جامعه همسالان را در این امر موثر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف تشکل‌های سفیران سلامت دانش‌آموزی، انتقال اطلاعات بهداشتی از طریق همسالان است

افتتاحیه سفیران سلامت دانش آموزی شهر تهران به میزبانی منطقه ٣ در دبستان رازی دختران با حضور اعظم گودرزی؛ سرپرست مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، حسن محمدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت شهر تهران، منصور سیف؛ رییس اداره سلامت شهر تهران و مینا اوجاقی؛ کارشتاس سلامت اداره کل، محمد رضا صفری، رییس اداره آموزش وپرورش منطقه، فیروز یارمحمدی؛ معاون پرورشی وتربیت بدنی و همکاران اداری آموزش وپرورش برگزار شد.
در این نشست، گودرزی به امنیت و سلامتی که از نعمتهای بزرگ خداوند هستند اشاره کرد وگفت: در این دو سال که درگیر بیماری کرونا هستیم این دو موضوع بسیار ملموس بوده و افراد بیشتر از قبل نگران سلامتی خود هستند.
وی افزود: برای اینکه سالم زندگی کنیم نیاز است به همه جنبه های سلامت توجه کنیم. بخصوص در این شرایط که مسئولین نیز برای بازگشایی مدارس تلاش می کنند، ارتقای سلامت کودکان ونوجوانان که از ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین بوده بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
گودرزی همچنین به نقش بی بدیل مراقبین سلامت در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: برنامه سفیران سلامت سه استراتژی دارد، که شامل آموزش، پیشگیری وپژوهش است. در بحث آموزش، مراقبین ورابطین بهداشت مدارس نقش موثری دارند وسفیران سلامت این اطلاعات را در اختیار همسالان وخانواده قرار می دهند و در شرایط پاندمی کرونا نقش کارشناسان سلامت، مراقبین ورابطین بهداشت ومدیران مدارس بسیار کلیدی واثربخش است.

محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت شهر تهران نیز به نقش سفیران سلامت و لزوم تشکیل این تشکل دانش آموزی در مدارس اشاره کرده ودر خصوص حضور دانش آموزان در مدارس گفت: مدیران مدارس بایستی شرایط امن و ایمنی جهت حضور دانش آموزان عزیز در مدارس فراهم کنند.
وی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به طور کامل در مدارس تاکید کرد و گفت: بایستی کلیه موارد بهداشتی در مدارس اجرایی شود تا ما شاهد ابتلا دانش آموزان به بیماری کرونا نشویم.
سپس سیف گفت: با بازگشایی مدارس شاهد حضور دانش آموزان در مدارس هستیم و البته با توجه به شرایط موجود مدارس نمی توانند پذیرای حضور همه دانش آموزان در مدرسه باشند. امیدواریم که در آینده ای نزدیک شرایط آموزش حضوری فراهم شود.
وی ادامه داد: سفیران سلامت 16جلسه آموزشی در خصوص برنامه های مختلف از جمله خودمراقبتی دارند و این عزیزان به عنوان سفیر سلامت این آموزش‌ها را به سایر افراد جامعه و همسالان خود منتقل می کنند. در بحث واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان، درصد بالایی از فرهنگیان و دانش آموزان واکسینه شدند و از والدین دانش آموزان درخواست می کنیم که برای واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

صفری با اشاره به اینکه پیشگیری مهم تر از درمان است و اینکه سلامتی رکن سلامت و شادابی جامعه است گفت: بیماری کرونا و مشکلات به وجود آمده در اثر این پاندمی که می توان به افسردگی و استرس اشاره کرد، جامعه و خانواده ها را دچار چالش های متعددی کرده است.
وی همچنین در خصوص سفیران سلامت و نقش آنها در مدارس گفت: هدف از به وجود آمدن تشکل‌های سفیر سلامت انتقال اطلاعات بهداشتی از طریق همسالان است.
گفتنی است در پایان مراسم از مدیران و مراقبین سلامت فعال در حوزه برنامه های بهداشت و نیز دانش‌آموزان سفیران سلامت برگزیده سال گذشته تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار