معاون آموزش ابتدایی شهر تهران تصریح کرد:

در دوره ابتدایی، «بازی» در ایجاد لذت درونی از یادگیری دانش‌آموزان نقش موثری دارد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی شهر تهران ضمن مهم برشمردن نقش بازی در ایجاد لذت درونی از یادگیری؛ از برگزاری نشست حضوری راهبران « بازی و یادگیری »خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
در دوره ابتدایی، «بازی» در ایجاد لذت درونی از یادگیری دانش‌آموزان نقش موثری دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران، اولین جلسه راهبران بازی و یادگیری مناطق ١٩ گانه شهر تهران برگزار شد.

در ابتدا راهبران مناطق مطالب خود را در خصوص بازی و تاثیر آن بر یادگیری عنوان کردند. این تاثیرات شامل ایجاد انگیزه و خلاقیت در همکاران با استفاده از بازی، آگاهی بخشی به خانواده ها، تبدیل بازی‌های تولیدشده کودکان به کتاب و بارگذاری در فضای مجازی شاد، تاسیس کانال و گروه بازی در مناطق به تفکیک پایه، تغییر نگرش در اولیا با هدف استفاده از بازی در آموزش، تهیه و تدوین یک بانک بازی و یادگیری از بازی های ارائه شده در مناطق، تقویت سطح حسی و حرکتی دانش آموزان با استفاده از بازی، استفاده از ظرفیت بازی برای شناسایی استعدادهای برتر، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران و معاونان مدارس است.

در ادامه سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، هدف ازتشکیل گروه راهبران را در حوزه های مختلف چون (جابربن حیان، خوانا، ارزشیابی کیفی - توصیفی، درس پژوهی و...)تشکیل یک اتاق فکر قوی و پیگیری برنامه های معاونت آموزش ابتدایی بیان کرد و گفت: با توجه به جمعیت کلان دانش آموزان حوزه ابتدایی (حدود ۶٠٠هزار) راهبران هرحوزه بایستی از ابتدا تا انتها ماموریت های خود را به درستی تا حصول نتیجه پیگیری نکنند.

وی تاکید کرد: یک راهبر باید ویژگی هایی چون توانایی حل مسئله، مدیریت امور، پذیرش چالش های ماموریت ها و.... داشته باشد و به صورت تخصصی روی حوزه بازی و یادگیری تمرکز کند و در منطقه نیز با تشکیل گروه های کوچک درون منطقه ای آموزگاران، دانش آموزان و اولیا را با انواع بازی آشنا کند.

وی ادامه داد: هدف اساسی تشکیل یک تیم متخصص و آشنا به فواید استفاده از بازی در تدریس است و به این نکته باید توجه کنیم که یکی از ویژگی های انسان های این عصر مفهومی این است که یادگیرنده باشند و ما باید به عنوان یک راهبر و آموزگار در تغییر نگرش اولیا گام های استواری برداریم و در این راستا می توانیم با تهیه فیلم های کوتاه از اتاق های بازی موجب گسترش فرهنگ بازی و یادگیری در کودکان شویم.

در ادامه مهدی احمدی؛ مسئول تکنولوژی و گروه های آموزشی با طراحی یک بازی به راهبران گفت هدف از بازی تسهیل یادگیری و لذت بخش کردن مطالب درسی است و همچنین تاکید کرد: در جلسات آتی هریک از راهبران یک بازی محلی را طراحی و اجرا کنند.

وی افزود: گسترش حلقه های هم افزایی و ارتباط با سایر مناطق،حرکتی آرام و تدریجی به سوی هدف،تاکید بر استفاده از بازی در تدریس با هدف ایجاد آرامش روحی در دانش آموزان،اشتراک گذاری تجربیات آموزشی،پیگیری امور به صورت تخصصی ازجمله اقداماتی است که توسط این کارگروه باید پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار