ارائه شیوه‌های صحیح حل مسئله در مواجهه با مشکلات در کارگاه توانمندسازی مشاوران جوادآباد

جوادآباد(پانا)- در کارگاه توانمندسازی مدیران و مشاوران منطقه جوادآباد که با حضور روانشناس و معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش این منطقه در سالن بصیرت برگزار شد، بر اهمیت ذهن آگاهانه تاکید و عنوان شد که در مواجهه با مشکلات باید شیوه های صحیح حل مسئله را به کار برد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ارائه شیوه‌های صحیح حل مسئله در مواجهه با مشکلات در کارگاه توانمندسازی مشاوران جوادآباد

دومین کارگاه توانمندسازی مهارت‌های خودمراقبتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با حضور مالک علیرضایی دکترای تخصصی روانشناسی، نغمه خسروی معاون پرورشی منطقه، محبوبه جمال کارشناس اداره مراقبت و با حضور کلیه معاونین و مشاورین منطقه برگزار شد.

مالک علیرضایی با گریزی به مطالب گفته شده در جلسه قبلی پیرامون خودمراقبتی و ارتباط موثر آن با معلمین و دانش‌آموزان گفت: قضاوت‌های نادرست ما همیشه بر اساس عوامل مختلفی چون مقایسه رفتار دیگران با دیروزشان، مقایسه رفتار دیگران با لایه‌های سیاه درون خودمان و مقایسه بر اساس خاطرات گذشته ما است.

علیرضایی در ادامه با توضیحات کامل پیرامون نادیده گرفتن قضاوت‌های همیشگی بیان کرد: اگر ذهن آگاهانه خود را پرورش دهیم و هر لحظه هر فکری که به ذهنمان خطور می‌کند را بدون قضاوت مدیریت کنیم و بتوانیم کسی را در حالت عینی ببینیم بدون هیچگونه قضاوتی، اینجاست که تازه لذت زندگی واقعی را درک می‌کنیم.

این روانشناس ادامه داد: استرس‌های موجود در زندگی ما در حالت غیرواقعی هستند، یعنی دائما افکار منفی به ذهنمان خطور می‌کند و ما با شاخ و برگ دادن به آنها زندگی را به کام خود تلخ می‌کنیم. استرس واقعی باید شیوه‌های صحیح حل مسئله مثل انجام دادن کاری که باید انجام شود و یا تذکر دادن به جا و به موقع حل شود.

این متخصص روانشناسی در پایان با برشمردن راه حل‌‌های اشتباه حل مسئله چون سرزنش، تنبیه، توهین، مقایسه و .... تاکید کرد: توجه آگاهانه به افکار درونی و عدم توجه به افکار نادرست بیرونی تنها راه بهره‌مندی صحیح از زندگی است.

خبرنگار پانا: ملیحه خواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار