رقیه طوفانپور:
ضرورت حضور دانشآموزان استثنایی در عرصههای کاری جامعه پس از دوران تحصیل
اسلامشهر (پانا) - مدیر آموزشگاه استثنایی دخترانه محدثه آموزش و پرورش اسلامشهر تاکید کرد جامعه و مسئولان هنوز این افراد با نیازهای ویژه را به طور کامل نشناختند و در مجموع هیچگونه خدمت موثری به این افراد ارائه نشده است ، در حالی که حضور دانشآموزان استثنایی در عرصههای کاری جامعه پس از دوران تحصیل یک ضرورت است.
رقیه طوفانپور، مدیر آموزشگاه استثنایی دخترانه محدثه آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا و با گرامیداشت هفته معلولین اظهار کرد:«در این واحد آموزشی دانشآموزان کمتوان ذهنی،جسمی، حرکتی، کم شنوا و اوتیسم در مقاطع ابتدایی، متوسطه و حرفهای با برخورداری از کارگاه خیاطی مشغول تحصیل هستند.»
وی بیان کرد:«اکثر کلاسهای ما به صورت مجازی برگزار میشود، اما دانشآموزان ابتدایی و دوره اول متوسطه یک روز در هفته، با اولویت دروس مهم و رشتههای کارگاهی با عنوان کمک خیاط دو روز در هفته با رعایت پروتکلهای بهداشتی در واحد آموزشی حضور پیدا میکنند.»
طوفانپور در رابطه با برقراری ارتباط میان دانشآموزان و دبیران تصریح کرد:«اکثر همکاران ما دورههای تخصصی آموزش استثنایی و روشهای روانشناسی را گذراندند و از سوی دیگر ما میدانیم دانشآموزان پسر بیشتر در جامعه حضور پیدا میکنند، ولی دختران دانشآموز استثنایی دارای معلولیت بیشتر در خانه میمانند و دوست دارند که در واحد آموزشی حضور پیدا کنند و با معلمان خود ارتباط دوستانه دارند.»
مدیر آموزشگاه استثنایی دخترانه محدثه آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد:«اولیاء دانشآموزان استثنایی هم برای خود دغدغههایی دارند و معتقد هستند، جامعه و مسئولان هنوز این بچهها را به طور کامل نشناختند و در مجموع هیچگونه خدمت موثری به این بچهها ارائه نشده است.»
وی خاطرنشان کرد:«برای دانشآموزان استثنایی، باشگاه، پارک مناسب و سایر اماکن سالم وجود ندارد و ما نیاز به حمایت بیشتر مسئولان داریم و از طرفی دانشآموزان ما وقتی درس خود را در پایه دوازدهم به اتمام میرسانند، حتی در رشتههای حرفهای جایی برای پذیرش ندارند و ارتباط آنها با جامعه، دیگر وجود ندارد. در اینجا همت مسئولان را میطلبد که برای دوران پس از تحصیل این دانشآموزان و اشتغال آنان برنامههایی را در نظر بگیرند که بسیار ضروری است.»
خبرنگار: ساسان حق شناس
ارسال دیدگاه