رضا رجبی در گفت‌وگو با پانا

پیروزی در دربی به ذهن آماده و جنگندگی نیاز دارد

استقلال هنوز در قالب درست تاکتیکی قرار نگرفته است

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال گفت استقلال هنوز در قالب درست تاکتیکی قرار نگرفته است و پیروزی در دربی به ذهنیت و جنگندگی بازیکنان ارتباط دارد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پیروزی در دربی به ذهن آماده و جنگندگی نیاز دارد

رضا رجبی در گفت‌وگو با پانا، درباره دربی شهر تهران که قرار است عصر امروز در ورزشگاه آزادی بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شود، گفت: «استقلال با توجه به تغییرات زیادی که داشته و بازیکن‌های جدیدی که به این تیم آمده‌اند، هنوز در چارچوب درست تاکتیکی قرار نگرفته است. بنابراین کار سخت‌تر است و دیر هم جواب می‌دهد چرا که زمان کم است. با این شرایط من فکر می‌کنم در دربی بیشتر باید به باتجربه‌ها بها بدهند. این بازی با تمام بازی‌ها متفاوت است و هر تیمی که به لحاظ روحی آماده‌تر باشد می‌تواند به موفقیت برسد.»

وی ادامه داد: «اگر استقلال تاکتیک خود را پیدا کند و براساس آن پیش برود، می‌تواند در این بازی به برد برسد. تغییر سیستم باید درون بازی اتفاق بیفتد نه در تمرینات. در بخش مهم مربیگری یعنی تشخیص، تغییر که در جریان بازی در استقلال هنوز مشاهده نکردیم.»

رجبی با اشاره به وضعیت استقلال در فصل جدید عنوان کرد: «همانطور که گفتم اصلی‌ترین هدف فرهاد مجیدی در حال حاضر این است که تاکتیکش را بشناسد. یامگا باید هر چه سریع‌تر به دروازه نزدیک شود، جابه‌جایی‌های متعدد به ضرر استقلال است و به کارهای تاکتیکی ضربه می‌زند. من به مجیدی پیشنهاد کردم با سیستم 1-3-2-4 بازی کند او هم انجام داد و نتیجه خوب از کار درآمد. استقلال به لحاظ موقعیت، استمرار و حمله موفق عمل نکرده اما سیستم دفاعی بسیار خوبی داشته است.»

وی در مورد عملکرد بازیکنان خارجی تیم گفت: «به نظرم هیچ اشکالی ندارد از یامگا درون محوطه استفاده کنند؛ او لب خط بازی می‌کند اما داخل محوطه هم خوب کار می‌کند و باید از این موقعیت استفاده کرد. در کناره‌ها هم وریا را داریم و به تیم خیلی کمک می‌کند.»

پیشکسوت استقلال با اشاره به اینکه دربی غیرقابل پیش‌بینی است، تاکید کرد: «دربی به نتایج و جایگاه هر دو تیم در جدول ارتباط ندارد و هر تیمی که جنگنده‌تر باشد و به لحاظ روحی و روانی آماده باشد برنده این دیدار خواهد شد. نمی‌توانیم بگوییم چون استقلال چهار بازی قبل خود را تساوی کرده و در مقابل پرسپولیس دو بازی قبل خود برده پس این تیم برنده دربی خواهد بود. به نظرم چنین چیزی نیست. من با توجه به شرایطی که از استقلال می‌بینم شانس برنده شدن استقلال را بیشتر می‌دانم. امیدوارم در وهله اول هر دو تیم بازی خوبی ارائه بدهند.»

وی همچنین در مورد مدعیان قهرمانی اظهار کرد: «با توجه به شرایط لیگ برتر که تا اینجا دیدیم تیم‌های فولاد، تراکتور، استقلال، گل‌گهر، سپاهان و پرسپولیس این تیم‌ها می‌توانند مدعی باشند. تیم تراکتور پیشرفت خوبی داشته و به اعتقاد من تیمی می‌تواند برنده جام باشد که ذهنیت پیروزی داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار