یک عضو شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

بررسی طرح اصلاح تعارض منافع در صحن شورا؛ پرونده‌سازی و پس‌گرفتن امضاها صحت ندارد

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران از بررسی طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع مدیران شهری در صحن شورای شهر خبرداد و گفت پس‌گرفتن امضا و پرونده‌سازی برای طراحان صحت ندارد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بررسی طرح اصلاح تعارض منافع در صحن شورا؛ پرونده‌سازی و پس‌گرفتن امضاها صحت ندارد

ناصر امانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص اینکه چرا طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع مدیران شهری در صحن این هفته شورای شهر تهران مورد بررسی قرار نگرفت و از سوی رئیس شورای شهر مطرح شد که موضوع در دورن خانواده شورا حل می‌شود، احتمال دارد که این طرح در صحن مطرح نشود؟، گفت: «آقای چمران، منظورشان این بود که این موضوع در درون شورا است و در شورا هم حل می‌شود و معنایش این نیست که از آن بگذریم. ما طرحمان را دادیم و باید اعلام وصول شود و به آقای چمران گفتیم که ایشان تصمیم بگیرد اما همچنان بر این طرح اصرار داریم و هفته‌های آینده آن را پیگیری می‌کنیم که در دستور کار شورا قرار بگیرد. حتی کسانی که این طرح را امضا نکردند گفتند امضا می‌کنیم و قبول کردند که این طرح با یک همفکری و به اتفاق آرای شورا تصویب شود. مطمئن باشید این طرح با آرای قریب به اتفاقی در دستور قرار می‌گیرد.»

وی با اشاره به برخی اشکالات حقوقی طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع هم گفت: «از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شد که ممکن است این طرح به اصلاح نیاز داشته باشد و حتی اگر اصلاح نشود ممکن است فرمانداری هم به آن ایراد بگیرد.»

امانی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسید ارائه این طرح همزمان با انتصاب همسر یکی از اعضای شورای شهر تهران در یکی از پست‌های مدیریتی شهرداری با هدف اصلاح این انتصاب باشد، گفت: «این انتصاب مربوط به شهرداری و مدیران شهرداری است و خودشان هم باید هزینه‌اش را بدهند. ما به عنوان شورا نمی‌خواهیم هزینه یک انتصاب جنجالی و پر مساله را بپردازیم و علت اینکه موضع گرفتیم این بود که بگوییم ما با این روند مخالفیم حتی اگر حق قانونی شورا و شهرداری و ایشان باشد. ما نمی‌گوییم این کار فعلاً غیر قانونی است و هیچ کس در مورد غیر قانونی بودنش بحث نکرده و بحث حیثیت شورا است و اینکه ما یک شورای ارزشی هستیم و باید با تعارض منافع از گذشته پایبندتر باشیم.»

وی ادامه داد: «ما نگران شدیم که این موضوع بسط پیدا نکند و تبدیل به رویه نشود؛ جامعه هم حساسیتی دارد و به حق هم هست و ما هم حساسیم. طرح ما به این دلیل است که این موضوع رویه نشود.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: «فضای مجازی شورای ششم را به شدت مورد سوال و عتاب قرار دادند و ما برای حفظ و صیانت از حیثیت شورای ششم به این جمع‌بندی رسیدیم که مصوبه خوب شورای پنجم در زمینه مدیریت تعارض منافع در شورا و شهرداری نیاز به اصلاح دارد و در صورت تصویب اعضای شورای ششم نیز تا زمان حضور در شورا مشمول مصوبه می‌شوند. در زمینه ارتقا و گرفتن پست توسط وابستگان نزدیک آن‌ها هم محدودیت‌هایی پیش بینی شده است.»

امانی درخصوص اینکه گفته می‌شود برای طراح این طرح پرونده‌سازی شده یا تلاش شده امضاهای خود را پس بگیرند هم گفت: «نه درست نیست. از زمانی که این طرح را دادیم هیچ کس با ما برای این که امضا را پس بگیریم یا طرح را مطرح نکنیم صحبتی نشده است. به نظرم اینها بیشتر شوخی است و جدی نگیرید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار